Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, November 30, 2012

Tak letih ke..?

Assalamualaikum...

Tak letih ke..?

Tak letih ke kalau hari-hari buat benda yang sama..
Bezanya cuma masa dan tempat benda tu dilakukan je...

Kat fesbuk, mengumpat...
Kat YM, mengumpat...
Kat chatroom, mengumpat...
Kat skype, mengumpat...
Kat twitter, mengumpat...
Kat blog, mengumpat...
Kat chat online, mengumpat...

Kat ofis, mengumpat...
Kat bus stop, mengumpat...
Kat stesen LRT, mengumpat...
Tunggu komuter, mengumpat...
Kat tandaspun mengumpat....

Kat pasar, mengumpat...
Kat dalam kereta dan kenderaan awam, mengumpat...
Kat atas motorpun mengumpat...
Bersaing naik basikal, mengumpat jugak...

Tengok tv, mengumpat...
Tengok showcase, mengumpat...
Dengar ceramah, mengumpat...
Makan kenduri kawenpun mengumpat juga tu...
Ziarah orang sakit dan orang meninggalpun sempat lagi mengumpat... aduhaiii...

Bulan puasa, mengumpat...
Hari raya, mengumpat...
Hari cuti, lagi la banyak aktiviti...
Haiihh, tak letih ke mulut tu dok mengumpat je...

Anak dara, mengumpat...
Anak teruna, mengumpat juga...
Janda dan duda nak join sekali...
Suami mengumpat isteri... (buruknya perangai... ehehh...)
Isteri mengumpat suami... (tak bau syurga tu...)
Apalah nak jadi mengumpat sana-sini...

Kesimpulannya, cuma baby yang baru lahir je yang tak pandai nak mengumpat... hehehe....


p/s: Saja je buat pantun yang tidak seragam.. kehkehkeh... Jangan terasa atau marah haaa... Just for fun.. Dan untuk ingatan bersama juga... Mana yang baik tu, ambil.. Yang tak baik tu, kita bako je.. hahaha...

Thursday, November 29, 2012

Nasi Lemak Buah Bidara...

Assalamualaikum...

Nasi Lemak Buah Bidara...

"Tolong, Datin. Tolong jangan buat macam ini. Datin suruhlah saya buat apa saja sebagai hukuman, saya sanggup. Tolong jangan halau saya, Datin. Saya takde sesiapa di sini, Datin. Mana saya nak pergi? Kasihani saya, Datin. Saya mohon ihsan Datin..." - Siti Nur

Novel ni best.. Lari dari kebiasaan keluaran Kaki Novel.. Tiada adegan suami pukul isteri, isteri tengking suami, suami curang atau isteri main belakang.. Tiada senario suami terkejut melihat wajah sang isteri tanpa tudung di kepala.. ehehh..


Nasi Lemak Buah Bidara hasil karya April Snow..


 Sedih dengan nasib Siti Nur yang jadi mangsa kekejaman saudara sendiri namun dalam masa yang sama, teringin nak jadi watak Siti Nur tu yang lemah-lembut, sopan-santun lagi berbudi-bahasa serta disayangi oleh suami, ibu mertua dan anak tirinya..


Mata Ben terbeliak melihat Siti rebah ke lantai. Ben paut kedua-dua belah kaki. Tangan memeluk kepala lutut. Air hangat basah di seluruh wajah.. 

Siapakah Ben...?? Kena beli dan baca serta gali sendiri.. kehkehkeh...


Jatuh cinta dengan watak suami Siti Nur iaitu Akhmal. Bukan kerana jawatannya. Bukan juga kerana rupa parasnya. Bukan  pula kerana kekayaannya dan juga bukan kerana kecerdikannya.. Tapi kerana kebijaksanaannya menyelesaikan masalah dalaman dan merungkai segala persoalan yang melanda isterinya.. So sweet... :)


"Katakanlah. Sekarang Siti dah ada saya untuk berkongsi segala-gala. Jangan simpan. Jangan pendam semua duka lara Siti. Siti seorang diri. Saya akan tetap ada di sisi. Selamanya, insya-Allah..." - Akhmal


Apa yang menarik tentang novel ni, pada setiap bab, disertakan sekali sedikit petikan ilmu samada dari riwayat ataupun dari tafsiran ayat suci Al-Qur'an... Secara tak langsung, kita sebagai pembaca mendapat sedikit ilmu yang amat berguna untuk dijadikan panduan ataupun pegangan hidup..


Sabda Rasulullah SAW: 
"Orang mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang terbaik akhlaknya.."
(Riwayat Tirmidzi, daripada Abu Hurairah r.a)


p/s: Okay, setakat ini dulu review novel NLBB atau Nasi Lemak Buah Bidara ni.. Kalau suka, cepat beli sebelum kehabisan stok.. Kalau dah habis dan nak kena tunggu cetakan seterusnya, alamatnya berjanggut laa... hehehe...

-----------------

UPDATE:



Komen dari penulis novel ni sendiri... Tak tau macam mana beliau boleh jumpa blog aku sebab aku cuma pingkan entry ni kat wall fesbuk aku dan wall page blog aku je.. Apapun, terima kasih atas kesudian beliau mengomen.. :)

Wednesday, November 28, 2012

Oscar yang ganas...

Assalamualaikum...

Oscar yang ganas...

BUCKINGHAMSHIRE 10 Nov. - Seekor kucing dari baka Turkish Van yang diberi nama Oscar, sangat 'ditakuti' penduduk Wingrave, di sini selepas haiwan berbulu itu pernah beberapa kali mendatangkan kecederaan kepada binatang serta manusia.

Bukan setakat itu, penduduk juga terpaksa membawa pistol air jika ingin berjalan di luar rumah bagi mengelak daripada 'diganggu' kucing itu.

Oscar yang turut digelar 'Asbo cat', bermaksud kucing yang mengalami masalah anti-sosial, didakwa mengganggu ketenteraman kawasan tersebut dengan menyerang anjing, kucing dan juga penduduk.
Seorang daripada mangsanya, Leftenan Kolonel (B) Tom Ridgway, 77, terpaksa menghabiskan masa selama enam hari di hospital selepas kucing itu menggigit lengan kanannya sehingga terkena pada bahagian tulang.

Oleh sebab itu juga, jiran-jiran tidak mengendahkan atau menawarkan diri untuk membantu mencari kucing tersebut apabila Oscar hilang pada 17 Oktober lalu.

Pemiliknya, Caroline Hughes berkata, haiwannya itu bukan seekor kucing yang ganas, malah disayangi dan pernah muncul dalam iklan Ikea pada 2010.

"Dia tidak pernah menyerang kanak-kanak dan anjing. Dia hanya menyerang jiran saya kerana lelaki itu cuba menakutkannya ketika cuba untuk memegangnya," kata Hughes yang merancang untuk berpindah dari kawasan itu.





Kucing ni kalau kita garang dengan dia, diapun akan garang dengan kita.. Kucing akupun ada gak jenis garang ni tapi takde la nak main terjah je gigit orang.. Tapi kalau jenis kucing yang suka gesel-gesel kat kaki tu, memang nak kena la tu.. Sangat tidak suka kalau kucing dok gesel manjang.. Kalau setakat gesel sekali dua dan sekejap tu masih boleh tahan lagi la.. Ni selagi ada kaki aku, selagi tu nak gesel.. eeeiiiiiii....!!!


p/s: Asyik nak gesel je, sepak kang baru tau.. huhuhu...

Monday, November 26, 2012

Alhamdulillah, aku tumpang gembira... :)

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, aku tumpang gembira... :)

Beberapa bulan yang lalu, aku seronok tengok gambar dan video sekitar majlis pernikahan dan persandingan mereka berdua.. Kali ni aku seronok bila mendapat tahu si isteri tadi iaitu Irma Hasmie sudahpun berisi... Alhamdulillah, aku tumpang gembira.. :)

Tak tau la kenapa aku suka sangat tengok pasangan ni padahal ramai je artis lain yang meletup... Cerita yang meletup tu biarlah blogger lain yang hapdate... Aku nak hapdet pasal artis yang sejuk mata memandang je... ehehh...




p/s: Seronok tengok pasangan bahagia ni.. Semoga terus bahagia selamanya dan diberkati ALLAH selalu.. Amin...

Sunday, November 25, 2012

Pergilah Air Mata...

Assalamualaikum...

Pergilah Air Mata...

"Awak cakap ni mimpi buruk awak? Kalau awak nak tahu, ini malapetaka bagi saya! Awak cakap awak kehilangan segala-galanya, tapi saya musnah! Seluruh kehidupan saya dah musnah! Awak tahu tak...., saya hilang maruah diri. Saya hilang kerjaya. Saya hilang kekasih. Saya hilang seluruh kehidupan saya yang dulu! Semua yang saya usahakan, lenyap dalam sekelip mata. Jadi, awak jangan senang-senang nak tuduh saya yang menjadi punca semua ni..!!!" - Sabrina


Aku dah lama baca novel hasil tulisan Hanni Ramsul  ni...
Aku ingatkan aku dah buat post pasal novel ni...
Rupa-rupanya belum lagi... ehehhh...


Novel ini setebal 858 mukasurat...


Novel ni bagus sangat...
Kisah seorang gadis yang tertangkap khalwat dengan seorang lelaki yang langsung tidak dikenalinya.. Apatah lagi semua perancangan tangkap basah ni adalah rancangan daripada kawan baiknya sendiri.. Cuma, bezanya gadis itu tidak tertangkap dengan orang yang sepatutnya gara-gara dia tersalah masuk bilik. 


"I miss you. Aku jadi macam orang gila bila kau pergi macam tu aja. You have promised me..., kau tak akan tinggalkan aku. Tapi, kau pergi jua...." - Badrul


Bermula dari situ, hidup gadis tadi terus menerus diuji oleh orang yang berada di sekelilingnya.. Selebihnya, pergilah cari dan beli segera sebelum kehabisan stok.. Siapa tak beli memang rugi.. Banyak pengajaran yang boleh kita dapat terutama sekali kesabaran.. Kenapa kesabaran? Kerana kesabaranlah yang paling sukar untuk kita kawal... :)

p/s: Nak baca sedikit pasal novel ni..? Sila pergi kat sini ya... Lepas baca, cepat-cepat cari novel ni kat kedai ataupun oder je online.. Jangan nak meminjam je kerjanya... ehehh...

No idea...

Assalamualaikum...

No idea...

Takde idea dah nak merapu... 
Otak dah mula membeku dah... haha...
Mungkin sebab sekarang ni aku lebih kepada menumpukan perhatian dengan membaca novel... 

Nanti kalau ada lagi novel yang bagus untuk dikongsi, akan aku kongsikan kat sini...




p/s: Ahh, seronoknya...!!! Lagi seronok kalau dapat novel free... hahahaha... Siapa pulak nak bagi, ya tak... ehehh... 

Saturday, November 24, 2012

^_______^

Assalamualaikum...

^_______^

Tak tau nak letak tajuk apa...
So, senyum je la... ehehh.....










p/s: Tak tau nak letak nama apa kat 'budak' ni... ehehh...

Thursday, November 22, 2012

Pengorek telinga berlampu... :D

Assalamualaikum...

Pengorek telinga berlampu... :D

Pernah korek telinga mak korang tak...??
Hah...! tak pernah...??

Apsal tak pernah lak..??
Hah...! Geli...??

Hamboihh...
Kalau tang korek telinga mak sendiri, geli...
Tapi tang korek duit mak kat dalam bank tu, tak geli pulak, kan...

Tang korek telinga mak, takde masa...
Tapi boleh pulak main korek-korek telinga dengan pakwe/makwe kat tepi tasik...
Caiittt....!!

Okay, itu sekadar mukaddimah sahaja...
Pokok dek ekau la kalau nak sentap ke tidak...
Muahahahaha...

Dulu, aku selalu gunakan putik kapas dengan tweezer je untuk melakukan operasi pengorekan telinga mak aku.. Tapi baru-baru ni masa aku nak korek untuk keluarkan bijih timah dari dalam telinga mak aku tu, abang aku tunjukkan satu alat pengorek yang baru pertama kali aku tengok.. ehehh... 




Apa yang best-nya ialah alat pengorek baru tu ada lampu kat hujung dia.. Kiranya takde la terkial-kial nak cari mana bijih timah tu menyorok.. hehehe... Dengan menggunakan alat ni, kerja nak mengorek jadi mudah.. Sebelum ni aku suluh guna lampu yang ada kat enpon abang aku.. Kadang-kadang guna lampu suluh yang besar gedabak tu.. Memang agak susah la sikit.. Tapi dengan menggunakan pengorek telinga berlampu ni, mudah sikit kerja aku.. 




Aku tengok ada extra mata pengorek yang dibekalkan sekali.. Masa nak korek tu, janganlah korek kuat sangat. Kang patah pulak mata pengorek tu... Lagi haru kalau pengorek tu terkena gegendang telinga. Kang elok boleh dengar, terus jadi pekak. So, kena korek dengan lemah lembut... ehehh.. Lepas korek, jangan lupa bersihkan mata pengorek tu ya.. Off-kan dulu lampu tu baru cuci mata pengorek tu.. Tak kan la nak simpan pengorek yang dah kotor tu macam tu je, kan.. eeeiiiii....


p/s: Jangan buat-buat pekak dah la.. Tapi ramai je yang pekak badak ni, ya tak.. hikkk....

Wednesday, November 21, 2012

Cinta yang terlewat...

Assalamualaikum....

Cinta yang terlewat...

"Aku rasa, ada kemungkinan kau hamil. Lagipun, kau cakap kau sakit gigi, kan? Aku tengok gigi kau, okey aje. Tak ada masalah. Mungkin kau kurang kalsium. Untuk pengetahuan kau, sakit gigipun boleh menjadi antara tanda awal kehamilan.."

Hah....!!! 
Aku baru tau pasal ni...
Maklum la kan, tak pernah pregnant...
Mana la nak tau... ehehh...

Sekarang dah tau gara-gara membaca novel cinta yang terlewat karya Zuriani Mustaffa ni.. Novel ni bagus sangat. Banyak pengajaran dan ilmu yang aku dapat hanya dari membaca novel ini.. Ianya banyak berkisar tentang betapa perlunya kita bersyukur dengan segala yang ALLAH berikan..




"Kalau awak jadi isteri saya, awak tak akan membebankan saya. Seorang isteri adalah amanah kepada seorang suami, bukan suatu beban, dan seorang anak adalah tanggungjawab seorang ayah, bukannya budi baik.." - Muhammad Fahim


"Sebab aku tengah sakitlah dia nak kahwin dengan aku. Lagipun kenapa dia nak kahwin dengan aku kalau setakat mahu menganiaya hidup aku? Apa untungnya dia buat begitu pada aku...?" - Nisaa


Kepada peminat novel, aku sarankan, belilah dan bacalah novel ni.. Kisah kehidupan seorang doktor muda yang menjadi duda sebanyak dua kali.. Ada sebabnya kenapa semua itu berlaku.. Banyak liku yang perlu doktor itu hadapi.. Terlalu banyak konflik.. 

Novel ini juga bersih daripada dialog 18SX seperti lambakan novel yang ada di pasaran sekarang ini... Aku tak rasa menyesal membelinya dan harap-harap kesemua sebelas buah novel yang aku baru beli semalam menepati kehendak dan selera aku... 

Hari tu, ternampak novel ni kat rumah kakak.. Masa tu aku buat tak tau je sebab nampak cover dia macam tak menarik.. Lepas tu, semalam masa ke kedai buku, ternampak lagi novel yang sama. Terus je ambil dan beli tanpa membaca sinopsis.. Hasilnya, novel ni betul-betul menepati citarasa aku, banyak pengajaran yang aku dapat, banyak info yang ada kat dalamnya.. 

Betul la kata pujangga, don't judge a book by it's cover.. :)

______________________


Penulis novel sekarang ni tak boleh komen karya dorang sesuka hati sedangkan ada kalanya sebahagian daripada komen tersebut merupakan satu pendapat atau pandangan yang secara tidak langsung boleh dijadikan rujukan atau penambah-baikan untuk novel seterusnya. 

Kalau komen lebih-lebih, nanti ada satu dua pihak lain yang jadi nasi tambah. Katanya, yang komen tu cuma pandai komen je... hmmm... So, jangan komen lebih-lebih karya mereka.. Baca je dan nilai sendiri secara senyap.. :)

p/s: Kalau novel tu bagus, aku akan tolong promot. Tak perlu nak bodek-bodek segala. Tapi kalau sebaliknya..?? Pandai-pandai sendirilah nak jual karya masing-masing... 

VIDEO anak kucing tak larat nak bangun..

Assalamualaikum...

VIDEO anak kucing tak larat nak bangun..

Kesian tengok dia...
Terkial-kial nak bangun...
Dok pusing kiri kanan tapi tak lepas nak mengiring...

Kelakarpun ada jugak tengok dia dok terpusing-pusing macam tu..
Siap ada adegan bertepuk tangan lagi tu...
Ehh, kucing mana ada tangan laaa...
Tak kira, aku selalu cakap kaki depan kucing tu macam tangan dia...
Hahahaha...

Katil aku jadi tempat dorang bergolek-golek...
Memang selalu macam ni la...
Asal ada je new born baby, situlah tempat yang mak dorang tuju...
Takpe la, lagipun aku bukannya suka sangat tidur atas katil tu...
Panas sebab jauh dari kipas...
Baik aku bentang tilam lembik atas lantai betul-betul bawah kipas...



Pastikan volume perlahan.. Takut ada yang pengsan dengar suara nenek kebayan mengekek... :D

p/s: Seminggu kat Nilai, risau jugak aku dengan budak dua ekor ni.. Risaukan kakak dorang jugak, si Utih tu.. Hampir-hampir nak bawa si Utih balik ke Nilai sekali hari tu.. Utih..??? Kakak...??? Muahahahahaha....

Tuesday, November 20, 2012

Quartet..

Assalamualaikum...

Quartet..

Jangan lakukan sesuatu itu sebab 'ingin', sebab 'ingin' itu sampai bila-bilapun tak pernah habis. Dan jangan lakukan sesuatu itu sebab 'suka', sebab 'suka' itu mudah berubah. Tapi lakukan sebab 'perlu', sebab 'perlu' itu mengundang banyak manafaat...




Selesai sudah membaca novel ni.. Sebuah novel yang penuh dengan pengisian ilmu.. Kisah seorang pelajar di luar negara yang mudah jatuh cinta bila berhadapan dengan lelaki yang dirasakan sesuai menjadi menantu soleh untuk ibunya. Namun, semua lelaki itu akhirnya mengecewakannya secara langsung dan tidak langsung di kala hatinya sudah berbunga riang.. Mujur juga dia mempunyai sahabat yang sering menjadi penyelamat di kala dia kesedihan.. Akhirnya dia berubah ke arah yang lebih baik dan seterusnya bertemu jodoh dengan orang yang dia tidak sangka-sangka...


Novel ni santai dan tiada dialog panas seperti kebanyakan novel yang ada di pasaran sekarang.. Kepada sesiapa yang berminat untuk membaca novel yang 'bersih', boleh la mencari, membeli dan membacanya.. 


p/s: Novel ni boleh dijadikan koleksi aku.. Tapi kena beli dulu la sebab yang aku baca ni anak buah aku punya.. ehehh...

Monday, November 19, 2012

Marathon...

Assalamualaikum...

Marathon...

Aku masih lagi kat rumah kakak di Labu/Nilai.. Dah hampir seminggu aku kat sini.. Hari Jumaat aku pergi pejabat tanah atas urusan menukar nama. Lepas tu balik kampung jenguk makcik-makcik aku yang masih ada di situ.. Sambil-sambil tu, jenguk juga kawasan tapak tanah rumah kampung yang sudah penuh dengan semak samun.. 





Hari Sabtu, aku menghadirkan diri di majlis persandingan anak sepupu kat Lavender Heights, Senawang.. Hujan punya la lebat.. Dapatlah jumpa beberapa orang saudara-mara.. Lepas tu pulak, adik-beradik berkonvoi ke rumah abang yang baru je siap renovate rumah kat Seremban Jaya.. Lepas tu balik semula ke rumah kakak di Labu/Nilai ni.. 

Mujurlah kat sini banyak koleksi novel kepunyaan kakak aku dan anak-anak dia.. Kiranya dapatlah aku baca dulu beberapa buah novel yang ada dalam listing sebelum membelinya.. Penat marathon berjalan, sambung pulak dengan marathon membaca novel.. 

Kalau novel tu tak menarik minat aku, secara automatik ia terkeluar dari senarai.. Dan kalau novel tu best dan menepati citarasa aku, aku akan cari dan beli untuk dijadikan koleksi peribadi walaupun aku dah baca dan tahu jalan ceritanya..

Sebagai penulis novel, haruslah sentiasa berfikiran terbuka untuk menerima segala kritikan dari pembaca.. Dan sebagai pembaca pula, kalau nak kritikpun, janganlah kaitkan isi cerita dalam novel tu dengan kehidupan peribadi si penulis tadi.. Itu serang hendap namanya... 

Aku lebih suka menghargai hasil karya seseorang itu daripada menyelongkar kisah peribadi mereka. Cukuplah sekadar tahu karya itu tulisan siapa... Sebab itu aku tak rajin nak belek profil penulis kat belakang muka surat sesebuah novel itu.. Aku lebih suka membaca apa yang disampaikan melalui sesebuah karya itu dan bukannya melihat siapa yang menyampaikannya.. 

p/s: You cannot open a book without learning something - Confucius...

Aku untukmu dan all cried out...

Assalamualaikum...

Aku untukmu dan all cried out...

Aku untukmu...

"Kalau tak ada hubungan, tak mungkin awak habiskan masa dengan dia lepas awak fitnah hubungan saya dengan Airil. Tak mungkin awak tinggalkan saya sendirian kat rumah dan bersuka ria dengan dia. Saya sanggup tunggu kepulangan awak sedangkan tak mungkin awak akan pulang untuk saya. Awak baliklah, saya tak mungkin kembali ke sana lagi. Saya dah letih. Awak tak pernah hargai saya dalam hidup awak. Awak buat saya macam layang-layang. Bila jauh, awak tarik, bila dekat, awak lepaskan. Tolonglah kasihankan saya, saya dah serik dengan semua tu. Antara kita dah selesai..." Ardini bersuara mengendur. Ada air yang mengalir di tubir matanya...

Nak tau kisah selanjutnya, sila dapatkan novel aku untukmu ini hasil karya tulip ungu.. Aku baru je selesai membaca novel ni.. 





All cried out...
(Salah satu lagu yang ada dalam novel ni..)

All alone on a Sunday morning...
Outside I see the rain is falling...
Oho.. ho....
Inside I'm slowly dying... 
But the rain will hide my crying, crying, crying...
And you...

Don't you know my tears will burn the pillow...
Set this place on fire... 
'Cause I'm tired of your lie...
All I needed was a simple "Hello"...
But the traffic was so noisy that you could not hear me cry...

I... I gave you my love in vain...
My body never knew such pleasure... 
My heart never knew such pain...
(And you) You leave me so confused...
Now I'm all cried out, over you...

Cryin' over you, yeah...

Never wanted to see things your way...
Had to go astray...
For why was I such a fool (Why was I such a fool)...
Now I see that the grass is greener...
Is it too late for me to find my way home...
How could I be so wrong?

Leaving me all alone...
Don't you know my tears will cause an inferno...
Romance up in flames...
Why should I take the blame?
You were the one who left me neglected (I'm so sorry baby)...
Apology not accepted...
Add me to the broken hearts you've collected...
I... I gave you all of me (Gave you all of me)...
How was I to know...
You would weaken so easily...
I... I don't know what to do (I don't know what to do)...
Now I'm all cried out (All cried out)...
Over you...

I... I gave you my love in vain...
My body never knew such pleasure...
My heart never knew such pain...
And you...

You left me so confused...

Now I'm all cried out...
Now I'm all cried out...
Over you...





p/s: Novel ni bagus kerana olahan serta susun atur ayatnya yang tersusun...  Merembes jugak la membacanya.. ehehh..

Sunday, November 18, 2012

Serik...

Assalamualaikum...

Serik...

Apa maksud serik..?

Pada aku, serik itu membawa maksud seperti takut akan sesuatu perkara itu dari berulang.. Dan seboleh-bolehnya kita akan berusaha untuk menjauhi perkara tersebut.. Namun, ada kalanya kita terlupa akan perkara itu dan mengulanginya untuk kesekian kalinya.. 

Untuk kes aku, banyak benda yang aku serik nak buat.. Contohmya, masa aku kena gastrik yang teruk dulu, aku serik nak makan limau oren dan makanan pedas-pedas serta organ dalaman seperti hati ayam atau hati lembu.. Tapi, bila semakin lama semakin okay penyakit aku tadi, aku mulakan kembali memakan semua itu.. Cuma aku masih ingatkan diri sendiri agar tidak keterlaluan memakan makanan yang pedas-pedas..

Lagi satu pasal request kat fesbuk.. Aku memang dah serik nak terima request dari kenalan baru, yang aku tak kenal langsung siapa mereka. Aku serik dijadikan bahan umpatan secara kiasan oleh orang-orang yang tiada dalam list aku tetapi mereka sewenang-wenangnya menghina aku tanpa sebab yang aku sendiri tidak faham..

Aku masih lagi simpan atau dalam kata lain, copy paste 'perlakuan' mereka itu.. Tuan punya wall cuma letakkan tiga patah perkataan sahaja pada status fesbuk dia.. Tak sampai beberapa minit lepas tu, berduyun-duyun komen yang masuk dari kroni dia, melebihi seratus komen yang kesemuanya kategori memerli...



Mulanya aku ambil tak kisah saja apa yang mereka bincangkan malah bila mereka menyebut nama awal abah aku dan menghina gambar profile fesbuk akupun aku buat tak tahu walaupun masa tu muka aku ni aku rasakan sudah panas berbahang.. Hinggalah seorang kawan inbox aku dan beritau aku yang segala komen tadi seolah-olah ditujukan kepada aku, barulah aku mula yakin bahawa sememangnya aku yang menjadi mangsa sindiran dan umpatan mereka..

Masalahnya, sampai kini aku tak tau kenapa mereka tadi buat drama secara terbuka kat status tu dan tujukan kat aku sedangkan tuan punya wall satu komenpun tak keluar.. Aku tak kenal langsung siapa mereka tu.. Tuan punya wall itupun aku tak kenal tapi disebabkan dia selalu datang bertandang serta rajin berbalas komen kat status aku, maka aku layan dia sebaik mungkin. Aku anggap dia macam teman chatters yang lain yang rajin beramah-mesra sesama chatters dan aku sememangnya seronok berbual dengan dia.. 

Perkara ni dah lama berlalu namun sampai kini aku masih teringat-ingat akan perbualan berupa penghinaan dari mereka semua.. Namun semua ini ada hikmahnya.. Sejak dari hari itu, aku belajar untuk mengurangkan memberi komen pada status orang..

Daripada membiarkan diri menjadi bahan perlian dan cacian orang lain, biarlah aku menyendiri.. Hanya Allah yang tau betapa pedihnya hati aku bila dituduh macam-macam.. So, the result is delete all the request from strangers or stalkers.. Maaf banyak-banyak... 


p/s: Bila dah terluah, terasa ringan bebanan yang aku simpan selama ini.. Lega selega-leganya.. 

Thursday, November 15, 2012

The truth...

Assalamualaikum..

The truth...


In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher - Dalai Lama


A best friend is someone who tells you the truth even when you don't want to hear it...

p/s: Salam Maal Hijrah untuk semua.. Nak ke mana cuti-cuti ni..?

Tuesday, November 13, 2012

Tak cerewet....

Assalamualaikum...

Tak cerewet....

Dua orang kastemer aku yang tidak cerewet..
Alhamdulillah, senang berurusan dengan mereka berdua..




Terima kasih la kat dorang berdua ni..
Harap-harap makin murah rezeki kamu...




p/s: Kalau semua kastemer macam tu kan bagus... ehehh...

Thanks a lot...!

Assalamualaikum...

Thanks a lot...!

Thanx to Sha and Lana atas komen untuk entry semalam.. 


Aku suka jika ada pelbagai pendapat dan pandangan ni..
Walaupun cuma dua komen je yang aku dapat, namun itu sudah memadai kerana kedua-duanya mempunyai pendapat yang berbeza..


Dalam satu perkataan bahasa inggeris itu, ia boleh melahirkan dua tiga makna yang berbeza.. Aku tau itu. Cuma bila perkataan itu dimasukkan ke dalam quote, ianya mungkin akan memberikan maksud yang berlainan.. Kadang-kadang ianya mengelirukan.. Lebih-lebih lagi kepada aku yang serba serbi kurang tahu ni.. Dan jika kita tidak tahu atau kurang faham, sewajarnya kita bertanya.. 


Dalam memberikan pendapat, kita tidak perlu bertegang urat menegakkan pendapat kita.. Hormati pendapat orang lain juga walaupun orang itu level dia lebih rendah dari kita...


p/s: Don't judge each day by the harvest you reap but by the seeds that you plant - Robert Louis Stevenson

Prickly...

Assalamualaikum...

Prickly...

I've learned that success comes in a very prickly package. Whether you choose to accept it or not is up to you - Sandra Bullock

p/s: Apa maksud ayat ni ehh..? Tak berapa nak faham... huhuhu...

Nota: prickly = mudah tersinggung, cepat naik berang, etc...

Monday, November 12, 2012

Need to talk..?

Assalamualaikum...

Need to talk..?

Anda rasa keseorangan..?
Tiada teman untuk meluahkan perasaan..?
Keseorangan terkapai-kapai mencari arah tujuan..?

Jangan risau..
Zaman serba canggih ni, banyak cara atau tempat untuk anda luahkan segala yang terbuku di hati..
Ada yang selesa meluahkan segalanya di laman sosial..
Dan ada juga yang punya rasa malu untuk meluahkan semuanya..
Mungkin juga bimbang ditohmah di kemudian hari..
Lain yang diharapkan, lain pula yang jadi..

Bukan semua orang boleh menghadapi masalah atau stress berpanjangan..
Ada yang mampu dan tidak kurang juga yang kecundang...
Dan jika kecundang, masa depan serta maruah diri yang menjadi taruhan...

Oleh itu, jika anda betul-betul tidak punya sesiapa untuk berkongsi cerita, apa kata ada pergi kat sini...
Mungkin anda akan dapat mempelajari sesuatu...
Apa yang penting, anda perlu pandai mengawal dan menyesuaikan diri..






Akupun kadang-kadang stress jugak.. Tambahan aku takde kerja tetap, takde teman yang setia untuk menemani suka duka tapi aku masih mampu bertahan.. Kalau dulu aku selalu memendam rasa, sekarang tidak lagi... Mana-mana yang negatif tu aku biarkan berlalu dan aku berusaha untuk menjadikannya positif... Susah tu memang la susah.. Seringkali tersasar arah.. Astaghfirullaahal'azim...

Namun syukur alhamdulillah kerana aku masih lagi waras.. Terima kasih pada blog picisan ini yang menjadi tempat aku melempiaskan kegundahan... kehkehkeh... Terima kasih juga kepada teman-teman blogger yang rajin memberikan komen positif kat entry aku... Terima kasih banyak-banyak... 

p/s: Jangan stress sangat.. Banyakkan istighfar.. Jangan fikirkan sangat perkara yang tidak sepatutnya kita fikir.. Think positive.. Rehatkan minda dengan membaca novel tapi pastikan ianya bukan novel biru, okay... :)

Sunday, November 11, 2012

Dipaksa, memaksa dan terpaksa...

Assalamualaikum...

Dipaksa, memaksa dan terpaksa...

Jika kita tak suka orang paksa kita untuk buat sesuatu, maka kitapun janganlah suka memaksa orang untuk buat sesuatu untuk kita.. 





Bimbang nanti apa yang dibuat itu tidak sepenuh hati dan tiada keikhlasan di hati.. Dan jika tak ikhlas, besar kemungkinan ianya akan jadi isu berbangkit yang sering diungkit-ungkit suatu hari nanti... 






p/s: Tak suka dipaksa dan memaksa tapi kadang-kadang terpaksa juga melakukannya.. arrgghhhh....!!! 

Himpunan cerita pendek... :D

Assalamualaikum...

Himpunan cerita pendek... :D

Cerita 1: Tiga budak sengal:

Ada tiga orang budak bersembang tentang cita-cita mereka.

Lina: Kau dah besar nak jadi apa..?

Ah Chin: Saya dah besar nanti nak jadi Superman wooo...

Lina: Saya pula bila dah besar nanti jadi Supergirl..

Ahmad: Saya nak jadi Supermarket.. Macam-macam ada.... (sambil korek hidung...)


---------------------------------------


Cerita 2: Ubat:

Pada satu malam, Salim tergesa-gesa mengejutkan Apip yang sedang tidur nyenyak..

Salim: Apip, cepat bangun..!!!

Apip: Hah..!! Kenapa..??

Salim: Kau lupa makan ubat. Kan doktor pesan kau makan ubat. Cepatlah bangun...

Apip: Ubat apa..?

Salim: Ubat tidur...


---------------------------------------


Cerita 3: Nama panjang:

Cikgu: Murid-murid, hari ni kita ada seorang kawan baru. Man, kenalkan diri kamu di hadapan..

Man: Nama saya Man...

Cikgu: Nama panjang kamu?

Man: Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnn cikgu...!!!

Cikgu dan murid-murid: &%$#@*&%


---------------------------------------


p/s: Sumber dari Mingguan Malaysia keluaran hari ini yang mengambilnya dari majalah Mastika keluaran tak tau bila... :)

How to change description text colour for blog...

Assalamualaikum...

How to change description text colour for blog...

Dah lama tak buat tutorial, kan... hehe...
Rasanya zaman untuk menggodek HTML sudah berlalu untuk blog aku ni..
Entah, dah macam malas dah nak main-main tukar gambar header..

Kalau dulu, itulah kerja yang aku akan lakukan tatkala bosan melanda...
Adakah sekarang ini aku sudah tidak bosan?
Lantas tiada lagi acara menukar-nukar header...?

Hahaha... 
Jawapannya, sebab aku dah mula membaca novel semula..
Dan itu antara sebab aku dah malas nak ber-tutorial semua ni..

Kali ni tutorial aku senang je iaitu macam mana nak tukar kaler text description untuk blog.. Text description adalah seperti ayat yang ada kat dalam kotak merah kat dalam gambar di bawah... 


Selalunya kaler text description ni akan datang sekali dengan kaler text header blog kita tu.. Kalau kaler untuk text header tu pink, macam aku punya ni, maka kaler untuk text description akan turut pink jugak.. Rasa macam silau je kalau semuanya satu warna, ya tak..? Sebab itu aku cuba jugak godek-godek HTML untuk tukar kaler text description tu...

Langkah-langkah macam biasa... Cari apa yang ada kat bawah ni, yang dalam kotak merah tu...




 Lepas tu, tambah je code untuk kaler tu seperti gambar di bawah iaitu color: #000000 (warna hitam) atau apa saja code untuk warna yang korang suka nak letak... Then, Preview dulu.. Jika dah menjadi, baru tekan Save...



p/s: Setakat ini je la ya... Selebihnya rajin-rajinkanlah jari tu menggugel.. hikk...

Saturday, November 10, 2012

Bosan je..

Assalamualaikum...

Bosan je..

Siapa tengok anugerah skrin..?
Aku tak tengok sangatpun..
Agak membosankan....
Aku bukak cenel tu sementara nak tunggu pukul sepuluh je..
Tepat pukul sepuluh, terus aku tukar cenel TV1..

Kalau Tok T ada buat persembahan, nak jugak aku tunggu...
Tapi Tok T takde, dia ada show kat Kuantan..
So, takde sebab kenapa aku nak terus layan anugerah tu..
Macam takde aura je kalau Tok T takde... ehehh...



Konsert Tok T kat Kuantan..

Aku layan drama kegemaran aku iaitu Trilogi Cinta 2..
Terhibur dengan lakonan Aida dan Raissudin yang menjadi pasangan suami isteri tu..
Scene dorang malam ni kelakar je... hehe...

Habis je drama tu, aku sambung baca novel..
Layan novel lagi bagus dari layan anugerah yang hmmm....
Takmo cakap lebih-lebih...
Tapi rata-rata timeline mengatakan program ni memang syok sendiri...

Okay la, aku nak sambung baca novel Terlerai Kasih hasil karya Rehan Makhtar.. 
Pertama kali aku baca hasil beliau..


p/s: Agak-agaknya kat anugerah tu, ada tak yang berdengkur kat kerusi masing-masing.. :D

Friday, November 9, 2012

Nasi lemak kopi O...

Assalamualaikum...

Nasi lemak kopi O...

Nasi lemak satuuuuu.......!!!

Kopi O satuuuuuuuuu.......!!!

Saje je nak kongsikan vc kat bawah ni...
Rancangan Nasi Lemak Kopi O atau NLKO yang disiarkan secara langsung di TV9...
Pagi tadi punya siaran ni..
Sempat rakam sikit je dengan kamera enpon cap ayam aku...
Huhuhu...

Siyesli, aku jarang tengok program ni..
Tapi disebabkan ada Melur Jelita, aku gagahkan jugak melangut kat depan tv..
Ehehh....





Kat dalam vc ni ada perbualan berkaitan novel I Love U, Stupid karya Melur Jelita..
Aku main rakam je ni...
Dan aku olah mengikut cara aku..
Maaf la kalau ada yang tak berkenan...
Ehehh...


p/s: I Love U.... Syyy.......!!! Mana boleh bagitau love siapa... Hehehe...

So sad...

Assalamualaikum..

So sad... 

Kadang-kadang bila aku beri sesuatu pendapat atau nasihat tu, bukan bermaksud aku tunjuk hebat atau berlagak pandai... Aku sedar level aku takat mana.. Aku tau aku berada di takuk yang paling bawah sekali jika nak dibandingkan dengan orang lain.. Aku sedar semua tu...




Cuma bila dalam memberi pandangan tu, adakalanya aku lupa bahawa aku sedang berhadapan dengan manusia hebat.. Dan mungkin kalangan manusia hebat ini tidak senang dengan apa yang aku kemukakan.. Mungkin mereka juga tidak senang dengan kehadiran aku dan mungkin ada yang beranggapan bahawa aku ini hanyalah sekadar penyibuk..

Terpulanglah...
Ada ketikanya aku penat...


p/s: Aku tidak punya harta untuk dijadikan persembahan... So sad...

Jangan...

Assalamualaikum...

Jangan...

"Janganlah kamu nikahi wanita kerana kecantikannya, kelak kecantikannya itu akan membinasakannya; janganlah kamu nikahi wanita kerana hartanya, boleh jadi hartanya akan menyebabkan kederhakaanmu; sebaliknya nikahilah wanita yang beragama. Sesungguhnya wanita yang tidak berhidung dan tuli tetapi beragama, itu adalah lebih baik bagimu."
(Riwayat Abdullah ibn Humaid)


p/s: Zaman sekarang ni, yang jangan itulah yang dicari-cari, dikejar-kejar sampai dapat... Tak kiralah apa status sekalipun, isteri orang, tunang orang, mak orang, kalau dah suka, akan diusahakan juga untuk mendapatkannya.. Dah jodoh... 

Thursday, November 8, 2012

Buah mangga jiran... Yummy....!!!

Assalamualaikum...

Buah mangga jiran... Yummy....!!!

Ni buah mangga kepunyaan jiran aku..
Menjadi sungguh buah mangga dia tahun ni..
Punya la lebat bunga dia..
Itupun banyak yang gugur dan terpaksa dibuang..
Kalau bunga terlalu lebatpun tak elok jugak..
Nanti buah tak berapa nak besar...

Buah mangga kalau besar lagi sedap, iya ke..?
Tapi aku suka buah mangga yang sedang-sedang je..
Pada aku buah mangga yang sedang-sedang ni lebih manis berbanding buah mangga yang besar...
*orang lelaki je suka buah mangga besar ni.. ahakk....




Emak aku dah banyak kali beli buah mangga jiran aku ni.. Beli untuk adik aku la, pastu untuk kakak aku la, pastu untuk abang aku la.. Kakak yang kat Labu dan adik-adik aku yang kat Shah Alam dengan Sungai Buluh tu pun merasa buah mangga ni... Mak aku kirim kat kat abang aku dengan anak buah aku...

Buah mangga ni isi dia manissssss sangat..
Memang tak rugi membeli..
Pastu sekilo cuma RM3 je...
Kalau kat bandar ni tak tau la sekilo berapa harga dia..

Benih pokok mangga ni datangnya dari Perak..
Tak ingat pulak aku dari daerah mana samada Lumut ataupun Manjung..
Inipun jiran aku tu kirim kat anak jiran yang duduk kat Perak tu tolong belikan anak pokok mangga ni..

Sekarang ni buah mangga tu dah habis dah musim dia..
Lepas ni bermula pulak musim durian, manggis, rambutan dan sudah semestinya musim banjir...
Huhuhu...


p/s: Rambutan dah mula mencelah.. Manggis dah mula membulat.. Durian? Pakat beli durian orang je laa.. ehehh...

Wednesday, November 7, 2012

Dah dapat dah... Yesszaaa...!!!

Assalamualaikum...

Dah dapat dah... Yesszaaa...!!!

Aku memang tertunggu-tunggu kehadiran 'benda' ni..
Sejak aku diberitahu kat email yang 'benda' ni sudah diposkan, sejak itulah aku terjenguk-jenguk menanti posmen lalu..
Tak pernah aku ternanti-nanti posmen ni..
Sebabnya posmen ni selalu hantar bil je..
Hehehe...

Pagi tadi masa posmen lalu, nampak dia cuma masukkan surat kat dalam peti surat..
Dia tak masukpun dalam kawasan rumah..
Bermakna takde la 'benda' yang aku tunggu-tunggu tu..
Kecewa sekejap...
Ehehh..

Tup-tup baru je sekejap tadi, si posmen datang lagi..
Kali ni dia masuk dalam kawasan rumah, dengan bunyikan hon motor dia..
Aku dah mula rasa seronok..
Dalam hati berkata-kata, ni mesti bawak 'benda' yang aku tunggu tu..

Ya betul..!
Akhirnya sampai jugak 'benda' tu..
Posmen tu kata 'benda' tu baru je sampai kat pos opis, terus je dia hantar ke rumah aku...
Dan 'benda' tu adalah...

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Tadaaaa.....!!!!




Dah lama aku cari novel Tulang-tulang Berserakan ni..
Dulu pernah baca kakak punya tapi banyak mukasurat yang dah hilang..
Rasa macam tak puas nak baca..
Tu yang aku cari jugak tu..
Harga dia (kulit nipis) adalah RM45..

Turunnya Sebuah Bendera ni merupakan koleksi cerpen tulisan Sasterawan Negara Usman Awang..
Aku belum pernah baca lagi..
Harga dia (kulit tebal) macam aku punya ni adalah RM50... 


So, kepada sesiapa yang suka dan minat nak baca hasil karya Sasterawan Negara, boleh la emelkan permintaan anda  di sini.. 

p/s: Harga buku-buku ini tidak termasuk harga pos ya... Harap maklum.. 

Perbetulkan laa....

Assalamualaikum..

Perbetulkan laa....

Aku selalu tengok, ramai yang suka menulis ataupun menuturkan ayat seperti ini:

"Baik-baik kalau nak komen tu.. Nanti kalau tersalah komen, silap haribulan menunjukkan kebodohan diri sendiri..."

Apa maksud sebenar ayat tu ehh..?

Bagi aku, jika seseorang itu memberikan komen atau pendapat yang salah atau tidak tepat, itu adalah menjadi tanggungjawab kita yang lain untuk memperbetulkan kesalahan tadi, jika kita tau mana atau apa yang salah tu.. Namun, selalunya kita yang tau ni akan lebih senang berdiam diri dan ketawa sinis melihat kesalahan yang berlaku kerana kita dah setkan minda kita iaitu kalau dah tak tau tu jangan la komen.. Kan dah kena sebijik...! Kita malas nak perbetulkan kerana merasakan yang itu bukan kerja kita... Betul..??

Akibatnya, ramai yang tidak berani untuk meluahkan komen atau pendapat yang lahir dari pemikiran sendiri.. Takut sangat dikata orang sebagai manusia bodoh.. Maka lahirlah komen dan pendapat berbentuk CnP iaitu copy n paste... Tengok dulu mana-mana komen yang macam hebat je, terus copy then paste.. Itu menipu diri sendiri namanya dik oii.. Kalau quote tu boleh la kita main-main CnP ni... Akupun selalu buat... :D

Macam mana kita nak tau apa yang kita buat atau komen itu salah jika kita tidak menzahirkannya..? Kita ada kemusykilan tetapi takut nak luahkan, bimbang diselar sebagai bodoh, jadi sampai bila-bilapun kemusykilan kita itu tidak terjawab.. Itu semua akan menambahkan lagi masalah dalam diri kita...

Peduli la orang nak kata apa.. Sebenarnya orang yang mengata itu lagi bodoh sebab dia hanya pandai mengata sahaja. Kalau dia bijak, kenapa dia tak perbetulkan kesalahan kita..?

p/s: Bodoh la dia ni.. Sepak bola masuk dalam gol la bodoh...!! Daripada kata orang bodoh, baik awak je yang main bola tu.. Tak gitu...?? 

Tuesday, November 6, 2012

Heghot-petot dan heghot-beghot..

Assalamualaikum...

Heghot-petot dan heghot-beghot..

Inilah salah satu contoh masalah bagi tukang jahit macam aku.. Kain yang dipotong semasa beli tidak sekata.. Kalau kain tu jenis plain dan hanya untuk buat kain sahaja, takde la besar sangat masalah dia sebab boleh nampak dengan jelas berbanding kain bercorak.. Namun ianya tetap menjadi masalah jika ukurlilit ponggong kastemer tu bersaiz XXL.. Takut takde lebihan baki untuk keselesaan... Kang kalau pakai kain ketat-ketat takut nanti dikata macam sarung nangka la pulak, kan... hehe...




Jika kain tu sepasang iaitu untuk dibuat baju dan kain sekali, agak bermasalah sikit laa..
Sebab ianya sedikit sebanyak menjejaskan ukuran baju kastemer tu..
Masa ni la mulut serta-merta akan menjadi heghot-beghot... kehkehkeh..

Cuba buat garisan lurus dekat bahagian yang melengkung tu..
Agak-agak berapa inci yang perlu dibuang begitu saja pada bahagian melengkung tadi..?
Banyak tu...
Kecuali kastemer tu orangnya rendah dan kurus, itu tak menjadi hal..


p/s: heghot-petot = bengkang-bengkok, tidak lurus, tidak sekata..
    heghot-beghot = selalunya ditujukan pada mulut yang membebel... ehhh, kan..?

Eksen...

Assalamualaikum...

Eksen...

Ada segelintir manusia tu, baru je dapat pegang duit biasiswa, dah mula berlagak..
Beli barang branded guna duit biasiswa yang sepatutnya digunakan untuk beli buku..
Lepas tu dok usung tayang kat semua orang...
Dia punya eksen macam la duit biasiswa tu dia yang cari..
Padahal duit pinjaman je pun.. *entah boleh bayar entahkan tidak... 
Isi borang dan tunggu jawapan..
Pastu follow up mana yang patut...
Itu je pun, kan....
Nak eksen jugak lagi tu.... hmmm....


p/s: Tak jeles tapi meluat dengan ke-eksenan yang melampau... ehehh...

Monday, November 5, 2012

Aksi terlampau... o_O

Assalamualaikum...

Aksi terlampau... o_O

Makin melampau minah sekoq ni...
Makin menjadi-jadi dia punya manja tu...
Dia dok follow je mana aku pergi...
Even aku pergi 'membuang'pun dia ikut jugak...
Tapi aku suka, lebih-lebih lagi kalau hari malam...
Ada la tukang temankan aku...
Ehehh...

Aku jawab panggilan telefon rumah, dia pergi panjat tempat letak telefon tu, pastu dia bertenggek atas telefon tu, pijak-pijak nombor kat situ. Nasib baik line tak putus...

Lepas tu, aku pergi bukak freezer, diapun panjat jugak nak tengok apa ada dalam freezer tu... Nak sangat kot duduk dalam tu.. Sumbat kat situ kang baru tau... hehehe...

Lepas tu, ni haa, dia buat balik dah...!!!
Grrrr....!!!










Last-last dia merajuk sebab aku piyat telinga dia...
Terus dia tidur kat belakang laptop tu...
Padan muka dia...
Hahahaha...




Ehh, yang ni mak si Utih...
Ni kali ketiga dia peknen...
Entah bila nak beranakpun tak tau laa...
Hari tu macam nak beranak sangat dah sampai tergocoh-gocoh aku siapkan 'wad bersalin' dia... Tapi tak jugak beranak.. Yang aku geram, selagi dia tak beranak, selagi itu la habis semua kucing yang ada kat rumah ni jadi mangsa dia.. Manjang nak marah je kerjanya... Kadang-kadang aku pulak yang marah kat dia.. Aku cakap, lain kali menggatal la lagi.. Dah bunting macam ni nak marah-marah orang pulak... erkk...!!




p/s: Entry pasal kucing lagi yaa... kehkehkeh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »