Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, May 19, 2012

Jumpa Siti Nurhaliza... ;)

Assalamualaikum...

Jumpa Siti Nurhaliza... ;)

Malam tadi aku jumpa Siti Nurhaliza.. Dia datang kat kampung aku, nun kat Rembau tu.. Entah apa yang dia buat kat situ, akupun tak pasti.. Yang pasti, aku betul-betul duduk kat sebelah dia.. Siap berborak sakan lagi macam dah bertahun jadi jiran.. ehehh....

Dan yang paling tak boleh nak percaya, aku siap main laga-laga pipi lagi dengan dia..!!! Padahal, kalau ikutkan aku yang sebenarnya, memang tak berapa suka nak berlaga-laga pipi ni... Tak kira la samada pipi tu licin ataupun sebaliknya... Aku geli + malu... huhuhu... 




Lagi satu, aku tak nampak kelibat suami dia.. Bagus jugak dia takde kat situ... Kalau tidak, mana mungkin aku dapat duduk sebelah dengan Siti tu, kan... Masa ni la peluang aku nak ambil aura Siti.. kehkehkeh...

Bangun pagi ni aku masih lagi tersenyum.. Masih teringat-ingat lagi senyuman manis Siti.. Masih terbayang lagi kulit muka dia yang mulus tanpa sebarang mekap.. Teringat nak tanya dia, apa rahsia dia yang buat kulit muka dia tu gebu dan lembut.. Tapi takut la pulak kalau dia kata, semua ini adalah kerana produk Simplysiti.. Cuba laa.... Adehhhh... 


p/s: Orang kata, mimpi hanyalah mainan tidur... huwawawaaaa...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »