Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 6, 2009

ANDAI KU TAHU

السلام عليكم

اكو توكر سديكيت ليريق دري لاڬو ني

كالاو كو تاهو هوجن تق جادي
تيدكله اكو تورون ك بندڠ
كالاو كو تاهو هوجن تق جادي
تيدكله اكو تورون ك بندڠ

كالاو كو تاهو اورڠ تق سودي
تيدكله اكو تريما ڤينڠن
كالاو كو تاهو اورڠ تق سودي
تيدكله اكو تريما ڤينڠن

ده نصيب اورڠ تق سودي

باڽق يڠ اكو كسلكن.
باڽق ايرمات يڠ اكو بذيركن.
باڽق كصبرن يڠ چوبا اكو ڤرتاهنكن.
اكو تيدق كسل اتس ڤوتوسڽ سبواه ايكتن يڠ بلوم ڤستي منجنجيكن كبهاڬيءن.
اكو چوما كسل كران اياڽ سأوله-اوله منجادي بادي دالم هيدوڤ اكو سكارڠ
.


10 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

juling jap baca jawi dalam komputer. apo mimpi nieh kak?

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha...sajo yo buek entri dalam jawi...sobab ni luahan ati yg terbuku ni..hehe...

ArmaniWhite said...

perghhh...setengah jam baru abis baca entry ni..muahahaha

cHeRyNa PiReS said...

akak...ibu tanyo namo abang akak tuh...dio kato ghamai samo maktab kek sini:)

maiyah said...

dah ujan kak, dah bnjir pun.. putus ikatan bleh ikat balik :D

~Kak AZZ~ said...

Nami~> muahahahaha....ni baru sikit je ni....kalau penuh satu page mau 3 hari 3 malam baca....tu pun lom tentu khatam lg tu....ekekekeke....

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> akak dah bgtau kek umah Sha namo abg akak tu...:)

~Kak AZZ~ said...

maiyah~> kat sini ujan je...banjir belum pernah lg....banjir dalam ati tu dah selalu sangat dah...muehehehe...

*takde nak sambung2 lagi ehh....nak ingatpun dah malas huhu....

zahiera249 said...

sobsobsob...sedey org bacer post akk yg nie taw...benda da nk jd kn kakazz,bkn itu yg kiter mintak...

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> xde sape pun yg mintak benda2 cmni berlaku dlm hidup dia...kalau boleh semua nk jd mcm dlm citer cinderella....hepi ending....sobbsss....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »