Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 4, 2010

DAH PUTUS TAPI BOLEH SAMBUNG BALIK SEMULA... ye ke..?

Assalamualaikum....

Malam tadi selepas aku siap solat Maghrib, tetiba je mata aku terpandang sesuatu kat celah2 meja kopi. Aku tengok benda tu dengan perasaan sedikit cuak. Hidup lagi ke dah mati ni, bisik aku dalam hati. Lepas tu akupun ambil la gunting jahit aku. Aku kuis-kuis badan dia tapi macam diam je. Namun, aku masih tak puas hati... Buatnya dia pura-pura pengsan, habislah kalau dia membesar nanti... Dah la benda ni jenis merbahaya...


Euuwww.... agak menggerunkan... Meremang bulu roma aku 5 saat..!!

Untuk memuaskan hati sendiri, akupun apa lagi... terus je aku gunting-gunting badan dia. Rasakan... hahahaha... Lepas tu, aku sembur pulak badan yang telah dipotong-potong tu dengan ridsect. Alang-alang dah memotong, bagi je la perasanya sekali.... hehehe...


Hambekkk... kan dah kena potong...

Ni baru anak lipan. Kalau la terserempak dengan bapak lipan, konpem aku menjerit dulu. Lagipun lipan ni kalau dah menjalar atas simen, punya la laju dia jalan. Sebab tu, aku selalu sediakan ridsect di setiap ruang rumah aku ni untuk kegunaan di masa kecemasan.

Dulu aku pernah tengok kat tv1, ada orang tu cakap lipan ni walaupun badan dia dah kena potong, tapi dia masih lagi boleh bersambung dengan badan yang lagi sekerat tu jika bertemu. Oleh itu, kalau korang dah potong lipan tu, pastikan jangan buang di tempat yang sama. Kena campak sekerat badan kat depan rumah, dan yang sekerat lagi kat belakang rumah. Lebih kurang macam tu la maksud dia...

Aku tak pasti samada benar ataupun tidak kenyataan orang tu. Tapi jika kita perhati- kan betul-betul, lepas je kena kerat, lipan ni akan berpusing-pusing seolah-olah ingin mencari semula badan yang telah dipotong tu. Pernah tengok tak..? Aku pernah tengok walaupun rasa nak bluwekk je... hahaha..

Nota sengal: Siapa yang nak cuba buat eksperimen, bolehlah mula mencari dan memotong lipan ni.... :p

Nota bernas: Pastikan korang 'merakam' aktiviti potong memotong tu nanti sebagai bahan bukti. Setakat tunjuk gambar je orang tak akan percaya punya laa.. :-)


video
Sila buat rakaman seperti ini... hehehe...

8 Tukang Tembak:

Erna said...

azz..beraninya..siap bolih ambik gambar lipan lagi..kalau akak..jerit je lebih..pandai la orang yang ada dalam rumah tu ambik tindakan..takan ku pandang lagi dah...

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe.. umah den byk anak lipan aje.. mak n bpk lipan xde plak den jumpo... :)
den xbunuh dia guna gunting.. den siram ngan air pns trus.. xde ardia skit sgt... :p

ps : ada jiran kata kalo xmo lipan tu lari laju2, sebut tulang ikan kat lipan tu.. sure lipan tu akan stop xgerak2.. :)
kata jiran den, den xpenah wat laie... :)

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Bukannya berani sgt pon kak... Sobab anak lipan tu yg beranikan diri tu... Kalau bapak lipan mmg sy dah melolong dulu.. hehe..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda...

Hahaha... mana lak mak bapak dorang tu nyorok... Lambek la nk tggu air panas tu masak... kang lari lak lipan tu, lagi risau...

Akakpun pnh gak dgr cmtu... tp tak pernah praktikpun...

amie said...

lipan???
euwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
hahahaha

~Kak AZZ~ said...

Bubu~> hahahaha...

Konpem ko pon takut dengan lipan ni kannnn... hehe...

hatim a.r said...

ala kak azz lipan tak bgerak brani lah die hehe cuba lipan hidup bgerak laju kompem dh naik atas meja jahit tu hehe

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> hahahaha... tau takpe...

elehhh... cakap orang... entah2 ko tu lagi teruk... abeh satu taman dengar suara ko jerit... hehehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »