Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, July 12, 2010

VIVA ESPANA: Meowwww...meoowww... meoowww....

Assalamualaikum...

Piala Dunia dah berakhir. Seperti yang aku jangkakan (aku bukan SOTONG ehh...), Sepanyol menjadi juara. Walaupun aku tak beria-ia menonton perlawanan Piala Dunia ni, aku tetap sokong Sepanyol sebab salah seorang pemainnya adalah Fabregas. Awal pagi tadi aku sempat tengok separuh masa pertama je. Hajat hati nak tengok aksi Fabregas, tapi bila aku tak nampak kelibat dia, mata akupun mula la mengantuk balik semula. Punya la semangat nak tengok perlawanan akhir (nak tengok Fabregas yang sebetulnya), siap set alarm kat enpon pukul dua pagi. Sebelum alarm tu berbunyi, aku dah bangun dulu dah... hahahaha... Akhirnya, pagi-pagi lagi aku buka fesbuk, tengok kat status masing-masing yang kata Sepanyol juara sebab aku dah tidur dulu sebelum perlawanan tamat.... ahakkkzz.... Kesian kat kawan-kawan aku yang bersungguh-sungguh mengutuk Sepanyol... Cuba lagi karang ayat yang lebih power empat tahun akan datang ni ya... heeeeeee....

Sebelum tu, petang semalam kucing aku beranak lagi. Baru je beranak beberapa bulan lepas (tak ingat daa..), dah beranak lagi sekali. Asyik beranak je la kerja dia. Nak buat macam mana, nak tunggu tuan dia beranak, tak jugak beranak... muahahahaha... Ampesshhh je kann.... Aku tunggu saat kelahiran kucing tu. Siap urut-urut perut dia lagi. Macam selalu la kann, aku kan bidan terjun... hehehe... Rasa geli jugak bila tengok kucing tu mula keluarkan lendir... Tapi tahankan aje laa... Kesian aku tengok kucing tu tak cukup nafas. Mengah-mengah perut dia meneran. Terkangkang sana, terkangkang sini. Macam tu la agaknya masa korang diperanakkan dulu ekk... Korang ke aku..? Sama je la haiihhh... hahaha... Lepas keluar sekor anak, dia stop dulu. Dia jilat-jilat dulu badan anak dia yang basah dek lendir tu. Proses menjilat ni je dah ambil masa beberapa minit. Tu baru masa untuk jilat sekor anak tu. Buatnya anak dia ada lima enam ekor, mahu sejam agaknya dia menjilat. Dan mungkin sebab ni la kucing sayangkan anak-anak dia. Jadi, apa kata korang yang baru lepas beranak tu, jilat-jilat anak korang tu ehh. Baru la takde rasa nak buang anak tu merata-rata nanti.. Ni tak, bapaknya korang jilat, anaknya korang buang... Ooopppppssss...!!! Melalut lak aiihhh... ngehngehngeh...

Okaylah... Jom kita tengok saat-saat anak kucing yang pertama tu keluar. Para bapa sila fokus ya. Jangan tau buat anak je tau. Biasa dia tu....!!! Kehkehkeh...

Kucing yang dah sampai masa nak beranak, dia akan memerlukan seekor kucing lain untuk temankan dia. Tu sebabnya aku masukkan sekor kucing kecik kat dalam bakul tu. Sebab si ibu ni dah mula nak gonggong dia ikut masuk sekali dalam bakul..


Ni bukan anak ibu kucing yang baru beranak tu ehh... Ni anak sedara dia, kiranya sepupu la dengan baby yang baru keluar tu... ekekekekeke...


Nota bernas campur sengal: Masa nak buat anak, macam-macam aksi ko buat. Bila anak dah keluar, macam-macam helah ko buat. Apakah ko ni jenis yang pandai BUAT je ehh...

8 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

ahaks~ apa yang akak melalut tu kak??? :p

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda... Hahaha... ni melalut sebelum kalut... ahakkzz...

kak Erna said...

azz..amboi..lawa e..cadar kucing azz ni..dah tontu..kucing ni sayang nak tinggalkan katil...

kakpah said...

erkk.. masa baca n3 ko ni akak tengah makan coklat. tercekik jap akak ni bila imajin proses kucing ko beranak..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Cadar ni lawa ke kak... Macehh... Ni la yg sy beli kat JJ Somban hari tu... Memang boto la kak, kucing2 ni smuo suko tido ateh katil ni... Sy lotak comforter yg lain, dio bangun pehtu naik balik ateh katil ni..

Cadar yg ni mmg lombut kak... 100% cotton... Bobaloi boli ehh... haha..

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah~> Hehehehe... Sian akak tocokik coklat.. Maaf la Kak Pah yoo.. Lopeh ni kok akak nak masok sini, jangan makan apo2 tau.. kang kok tosodak, payah lak org kek umah akak tu nnt.... heeeee...

ArmaniWhite said...

aik... tett banak lagi? wahhh...kan main lg dak tu ye...hahaha

~Kak AZZ~ said...

Nami~> Bukan Tett la yg banak tu... Tapi ibu Tett.... kakakakkaka... Hebat sungguh ibu Tett tu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »