Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, February 6, 2010

Tettttttt....!!!

Assalamualaikum....

Tettttttt....!!!

Tengok aje la aksi si Tett ni ehh... Sebab akupun sekarang ni dalam mood tettttt..!!! Terima kasih kepada tettttt..... kerana merudumkan semangat aku....


Merajuk... Pandai pulak cari tempat nak menyorok tu... Habis keluar semua sawang2 yang tersembunyi kat celah2 tu... ekekekeke...

Kalau boleh semua benda nak dibuat mainan. Dia paling suka main dengan penyepit rambut tu. Siap lambung2 lagi mengalahkan lambungan bola oleh Drogba... ahakkk...(Drogba..??? Eeuuwww......)


Lagi satu kegemaran dia. Kuat menggigit...!!! Puas aku kaber2 betis aku dengan kain batik tu. Kucing pompuan pun suka gigit orang pompuan ehh... Kucing pompuan..??? (anak sedara aku selalu cakap kucing pompuan... Aku ikut jeww..... kakakakaka....)

Ishhh... ishhh... ishhh... Anak dara sapo la ni tidur camni. Sungguh kurang sopan!! Terpaksalah aku kaber dengan skirt yang aku pakai buat sementara waktu sebab masa ni aku tengah kusyuk tengok episod akhir drama Rahsia Hati. Sedih siyot ending drama ni.. (sampai sekarang ni aku dok sedih lagi, terngiang2 je lagu Nurul tu. Selamat tinggal kasihku.... selamat tinggal sayangku... aku terpaksa pergi dahulu.... kerna terluka..... hati ini... sobbbsss...)


Alolololo....  Sedapnya la tidur kat celah ketiak. Nasib baik ketiak tu wangi.... wakakakakaka...... (jangan gelak2 ehh, aku sepok kang.... hikhikhik..)




p/s: Akhir sekali, silalah layan lagu Kerana Terluka dari Nurul ini... uhukk.....

14 Tukang Tembak:

nasazfrog... said...

uhh lagu tu mmg menyentuh perasaan klu dgr....

Erna said...

azz..ado gak si teet tu buek penghibur,,azz...teet pun guno krim halia ko...waa..hebat teet azz ni..tahan porut e..tak paneh kono halio..azz..naik kan semangat balik..jangan nak merudum..riang gembira selalu....

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

ahaks~ comey sngguh ia... :)
blh jodohkan ngan dak utih si tedi.. (tp den xtau ar plak jntina dak utih 2...) ;p

ArmaniWhite said...

kaka azz, tu dia tido kat tiak ke?atau TERRpengsan disitu?wakakak...

sama cam totoi la dia ni..kuat gigit..grrrr

hatim a.r said...

ape banyak tettt teetttt ni.tak baik mencarut kak haha

maiyah said...

mmg lyn ngan kucing ni

~Kak AZZ~ said...

nasazfrog~> kann....lebih2 lagi taim tingat kisah lama...tangkap leleh bebb...huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> tu la dio kak...si Tett ni mmg kuek bogurau....Paling dio suko gigit rambut taim saya baring... abeh di kuis2 ehh rambut saya tu...seb baik kucing....kok org yg buek camtu, mau meremanggg....hehehe...

mekasihh kak naik an semangat saya...terharu ni...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda....hahaha...si Tett ni xde la comel sangatpon...sbb dia tak baper gebuz cam mami dia ni...ekekekeke...


Kat sinipun ada bnyk kucing jantan dok usha2 anak dare akak ni...tah sapo la tuan punya kucing tu...hangin gak bila tiap2 hari datang pastu memekak je kat umah ni....huhu...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> dia tidur la....huhuhu...dia suka la tidur kat celah2 tiak...tu yg buatkan tidur dia lena sepanjang malam tu....muahahaha....

abeh dah calar balar tangan akak kena gigit dgn si Tett ni...jatuh lg la saham den....kakakakakaka...

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> manade mencarut wehhh...

Tett tu nama kucing akak tu haaa....Pastu tetttttt tu utk ganti nama orang yg buatkan semangat akak merudum sikit...

tettttt=org tu....hahaha....

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> kalau dah banyak sangat, tak terlayan gak akak Maiyah wehhh....mau naik darah lagi ada laa...hehehe...

Ah Fatt said...

aku baca kat mana ntah
kalau kucing dedahkan bhgn perut maknanya dia rasa selamat di rumah tu

bhgn perut kucing tu mcm dia punya weakness ler

~Kak AZZ~ said...

Ah Fatt~> ooo ye ke... Patot la semua kucing2 kat umah ni suka dedahkan perot dorang, tak kira la samada kucing jantan atau kucing pompuan...hehe...

Memang la dorang rasa selamat sebab tuan dorang ni kalau dengar je bunyi kucing bergadoh, cepat2 keluar siram air kat kucing2 yg tengah bergadoh tu....ekekeke...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »