Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, February 23, 2010

SALAM PANTAI TIMUR....so delicious....!!!

Assalamualaikum.....

Hoyeaaaa..... Nampak tak..?? Nampak ke tak...?? Tak nampak ehh...?? Toingggg..... kan dah kena cocok mata tu..!! Lain kali cakap je la nampak, walaupun sebenarnya tak nampak... (macam kes aku dengan bomoh dulu laa... Ingat lagi takk.... hehehe...).

Takde apapun yang sebenarnya. Saja je aku buat gempak... ekekekeke. Jangan marah ehh... Alolololo, so suwit la bila korang tarik muka camtu... Rasa macam nak toreh2 je muka tu dengan lipstik kaler hijau... hakhakhak...

Ni nak kongsi benda yang aku makan semalam. Mak aku kirim benda ni kat jiran yang baru balik dari kampung. Jiran aku tu orang Kelantan. Sesekali makan benda dari Kelantan ni sedap jugak... hikhikhik... Tapi budu, maaf banyak2 dehh... kawe dop make budu ni.... huhuhu...



Serunding daging ni satu peket berharga rm6... Mak aku beli 4 peket..... Sepeket tu sikit sangat la isi dia..... huhuhu...




Haaa.... ni namanya buah delima. Sebiji berharga rm2. Mak aku beli 5 biji. Sedap rupanya buah ni kalau betul2 ranum. Manisss sangattt... Dulu aku pernah makan, tapi yang belum masak sepenuhnya, patut la kelat semacam je.... muahahaha....



p/s: Sian kat pokok2 bunga aku. Banyak yang mati musim panas ni. Dah sirampun masih lagi layu dan kering, sekering hati aku sekarang ni. Ceeewwwahhhh..... (Terima kasih pada kawan2 kat facebook yang selalu menceriakan aku... Sayanggg korang..... ekekekekeke.... ).
.

12 Tukang Tembak:

Sharif John said...

Nampak menarik

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

wah2... kawe suko make budu kak..:)
best dr make cencaluk... :p

mno delima den kak?? kato nak antar?? :)

ArmaniWhite said...

kaka azz, ailaikkk buah delima. tp jarang la jumpa kat sini..uhuhu..

amie said...

buah delimaaaaaaaaaa..
nyumm dapnyeee

~Kak AZZ~ said...

Sharif J~> hahaha....makanan dr negeri kamu kannn....hehe..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda..... takpo deh, mu make la budu tu... cencalok tu mu buwi koo mok kawe dehh...haha..

*buah delima sudah di hantar oleh posmen yg terlambat bangun tido.. Sila marah posmen ittewww....hehe...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> alolololo...sian uollss kann... Kalau buah delima tu takde, cari je la jalan delima kt johor tu sbg ganti ehhhh....hikk3...

kalau dekat, akak dh bg dh kat Nami sebijik...jadi la kannn....ngeeee....

~Kak AZZ~ said...

Bubu~> sedappp kan buah delima ni... Kat Perak takde ke.... Kalau ada bg la kat kak Nami tu...sian dia tauuu.... huhuhu...

amie said...

kat perak ni banyak buah bali aja kak azz..
buah delima harapan lah kan..
kekekek
kat kampong dakni ade kot..
kak nami???
jaoh nye aih nak bg..
lala

~Kak AZZ~ said...

Bubu~> buah bali tu org panggil limau tambun kannn...

tp since dgr citer limau bali tu dorang letak baja najis bab*.... jadi cuak lak nak beli or makan... huhuhu...

jauh ke Kak Nami tu... alaaa, sian Nami....xde rezeki la tu.....

amie said...

yupp kak azz..
haa tau tape..
aritu lect dakni ngidam buah bali pon kami tak kasik beli kat sini nye..
beli kat kampung aja..
sian lak..
kat sane memang banyak gak kes letak baja tuh..
huhuhuh

tu lahh..
tp kalo kak nami ngidam kann,,
kompem pakcik sham belikan..
kekeke

~Kak AZZ~ said...

Bubu~> kann...sape soh ltk baja najis bab* tu...kan dh takde org nk beli sgt dh buah bali tu.... huhu...

Limau bali yg tanam kt kampong pon sodapp gakk...Lagi manissss... cam org kampong gak....manissss je....ehemmm3...ekekeke...

opkos la dak Sham belikan...hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »