Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, January 30, 2011

AMARAN..!!! JANGAN TENGOK GAMBAR INI..!!

Assalamualaikum....

AMARAN....!!!

Barangsiapa yang tak tahan untuk melihat gambar yang dipaparkan ini, disarankan agar tidak memandangnya sama sekali. Kalau anda ditakdirkan terpengsan, silalah bangun sendiri ya... huhuhu...

http://www.emocutez.com

Ini adalah gambar anak-anak kucing aku yang baru semalam dilahirkan oleh ibu mereka. Aku tak tau masa bila ibu kucing tu beranak. Masa aku tengah menyapu kat beranda, tiba-tiba je aku ternampak kelibat anak-anak kucing ni kat atas lantai. Mula-mula aku ingatkan anak tikus sebab nampak semacam je kulit dorang tu. Lepas tu aku tengok la dekat-dekat.. Tiba-tiba....

Maaakkkkkkkkkkk....!!!
Ooooo......... maaakkkkkkkk....!!!
Mak aku buat tak dengar je.... huwaaaaa...!!!
Maaaakkkkkkkkkkk.....!!!

Menjerit aku memanggil mak aku sebab terkejut giler ni. Mulut akupun dah mula kembang, rasa nak muntah je tengok dua ekor anak kucing tu terbiar kat atas lantai tu. Sekor yang sebelah kiri tu masih hidup lagi manakala yang sekor lagi tu memang dah mati dah.. Aku angkat yang hidup tu dan masukkan ke dalam bakul yang biasa untuk kucing beranak tu.. Menggigil weii tangan aku nak ambil anak kucing ni. Aku ambil pakai tisu dapur tu... huhuhu...


Aku ingatkan dua ekor tu je la. Lepas tu, aku tengok ada sekor lagi kat atas rak kasut ni ha... Apa lagi, menjerit lagi sekali la jawabnya kannn... Yang sekor ni pun dah mati sebab dah kena hurung dengan semut dah. Kesiannya la haiii... Sadis sungguh laaa...


Lepas tu, aku letakkan kedua-dua anak kucing yang dah mati tu kat atas tisu dapur ni. Aku jerit-jerit panggil abang aku sebab kucing yang beranak ni kucing dia (dia yang manjakan sangat kucing ni), tapi abang akupun buat tak dengar je. Sengaja dia masuk kat dalam bilik main-main enpon. Padahal sebelum tu aku tengok dia elok je melepak kat depan tv dengan mak aku.. Cehhh..., dia nak melarikan diri la tu dari mengemop lantai yang berlendir tu...


Aku tangkap ibu kucing yang keletihan tu dan masukkan dia ke dalam bakul ni. Tujuannya supaya dia jilat-jilat badan anak dia tu. Tapi dia boleh buat tak tau je. Malahan, dihempapnya badan anak dia tu. Puas aku tonyoh-tonyoh mulut dia kat badan anak dia tu. Namun usaha aku tu tak berhasil sebab ibu kucing ni memang tak pandai nak buat semua tu. Tambahan pulak ini adalah anak sulung dia. Sama jugak dengan kes si Tett yang berciciran anaknya semasa beranak sulung dulu...


Akhirnya, anak kucing yang tinggal sekor ni pun mati jugak. Dan petang tadi, ibu kucing ni pulak yang mati. Aku suruh abang aku yang uruskan upacara menanam. Aku tak sanggup..!! Mau berjurai-jurai airmata aku keluar nanti walaupun kucing ni bukan kesayangan aku...

Selamat tinggal Bubu dan anak-anaknya.. :(

Aku kata: Masih ada 3 ekor lagi ibu kucing yang sedang menghitung hari untuk beranak termasuklah si Popok. Puas aku jaga si Popok tu, namun akhirnya dia "terbunting" jugak...http://www.emocutez.com huhuhu...

24 Tukang Tembak:

miss fatihah said...

hek cm ank tikus ade gak kn? haha

IeDa_IsHiDa88 said...

ala ciannye kucing nie... mati ke... cian kat anak kucing 2.. baru nak kenal dunia dah sampai masa...huhuhu...T.T

kakpah said...

adui... kesian e kucing tu. Omak kucing tu bontan kot..
.
.
sesajo jo diorang tu buek2 tak dongan kan?

a!n n!a said...

lorh,cian kucing tu...

kak Erna said...

azz..sadis boto..kosian..sampai ibu e sokali mati..
kenapo la boleh jadi camtu..

♥ AyaHikari ♥ said...

arghh....tidakkk.....!

Scarlett O'Hara said...

Laa.... Sedihnya mati semua!

Anonymous said...

mohon link ke http://wicararumi.blogspot.com

zih@n said...

dgn ibunya skali mati...kesian..

SyedGraphiX said...

pehh....sad ending la kak azz :'(

miss.fieza said...

waaa T.T

sedeh btul cite kucing nih .
saye ta suka kucing ..

~ Kak Azz ~ said...

Miss Fatihah>

Kann... sekali pandang mcm anak tikus je... hehe...

Thanx ya drop komen.. =D

~ Kak Azz ~ said...

IeDa_IsHiDa88>

Ha'ah... Semuanya mati.. Dah sampai masanya, nak buat cmner... kan... huhu...

Maceh ya singgah sini ;)

~ Kak Azz ~ said...

Kak Pah>

Agak ehh cmtu la kak.. Sobab lopeh beranak tu, ibu kucing ni kono hujan... Pehtu menggigil yoo badan ehh.. Ingat an lopeh bungkus badan ehh elok la dio, tp tak jugak...

Mmg sajo yoo dorang tu kak.. hehe..

~ Kak Azz ~ said...

a!n n!a>

Kannn... sian sangat2.. huhuhu...

ArmaniWhite said...

errkkkkk! kalo ai pon, buat2 pekak jugak kak...hahahha

~ Kak Azz ~ said...

Kak Erna>

Musim kucing mati gak eh kak... Kucing kek rumah ni banyak yang mati... Tak tau la apo sobab ehh...

~ Kak Azz ~ said...

♥ AyaHikari ♥ >

Huhuhu.... Tak leh nak kata tidak dah...

~ Kak Azz ~ said...

Scarlett O'Hara>

Tu la tu.. Tapi akak dh biasa dah dengan kucing yang mati ni.. sbb kat rumah ni banyak kucing...

Btw, tenkiu singgah... =)

~ Kak Azz ~ said...

Anonymous>

Okay...

~ Kak Azz ~ said...

zih@n>

Tu la... Kesian sangat2... huhu...

~ Kak Azz ~ said...

SyedGraphiX >

Huhuhu.... Dah biasa dah...

~ Kak Azz ~ said...

miss.fieza>

Sedih... huhu..

Apsal lak tak suka kucing ehh? Comel pe kucing ni... hehe...

Macehh singgah...;)

~ Kak Azz ~ said...

Nami>

Cehhh...

Cengelat la tu.. Buat2 tido lagi senang... kann.. hahahaha..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »