Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 9, 2011

NI LA NAMANYA REZEKI... kehkehkeh...

Assalamualaikum....

Okay, aku hanya nak buat pengumuman je ni iaitu....
Japp laa.. Nak lompat gembira jap ni....
Hoyeaaaaa....!!!


http://www.emocutez.com

Buat masa ni, ada empat ekor ibu kucing yang sedang berada di dalam pantang kat rumah aku ni. Empat ekor ibu kucing bersamaan dengan dua belas ekor anak kucing yang separuh daripadanya adalah versi negro... Caiiittt... Tak pandai betul dorang ni pilih pasangan. Aku kurang suka la dengan kucing warna hitam melengot ni. Kalau ada belang-belang atau tompok-tompok sikitpun takpe la jugak...

Ni si Popok. Dia beranak kat dalam almari masa aku takde kat rumah hari tu. Mujurlah dia tak beranak kat dalam periuk kat sebelah tu haa...Ada sekor budak hitam di sini... =D


Ni pulak si Gapil. Baru malam tadi beranak. Tak tau la pukul berapa dia beranak tu. Tapi sebelum tu aku dah siap gosok-gosok perut dia dah dan sediakan tempat untuk dia beranak. Tup-tup dia beranak kat atas almari yang sama dengan si Popok sampai aku jadi keliru sebab bila tengok kat bawah ada anak kucing, tengok kat ataspun ada anak kucing jugak...ekekeke... Pandai si Gapil pilih laki. Comel-comel anak dia.... hahaha...


Okay, yang ni pulak si Celet. Nama dia Celet sebab mata dia buta sebelah. Sepatutnya Celet ni dah boleh pencen dari beranak dah ni sebab dia dah tua. Celet ni beranak kat rumah jiran depan rumah aku ni. Jiran tu siap bagitau lagi yang Celet dah beranak. Tujuan dia nak suruh aku ambil bawak balik rumah la tu. Tapi aku cakap, biar aje la dia kat situ dulu. Nanti pandai la dia balik bawak anak-anak dia tu. Dan memang betulpun, sebab lepas sehari dia beranak, dia angkut semua anak dia balik kat rumah aku. Kucingpun tau mana tempat yang selamat untuk dia diami... kann...


Over lak dia haaiihh...
Ini pulak si Putih yang sangat tidak pandai memilih bapak untuk anak-anak dia. Kan dah dapat anak kembar negro. Terpaksa letakkan anak-anak dia kat atas badan Putih, baru nampak... kehkehkeh...


Dan yang ini pulak adalah anak si Tett yang tinggal sekor tu. Sian dia takde kawan nak main kejar-kejar sebab sepupu dia semuanya masih kecil lagi... Maka terpaksalah si 'bibik' ini menjadi kawan dia... huahuahua...


Aku kata: Patah tumbuh hilang berganti.. Apa yang hilang..? Apa yang berganti..? Nantilah aku cerita di lain episod... http://www.emocutez.com huhuhu....

16 Tukang Tembak:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

azz suka kucing ye.akak geli sikit pegang kucing.anak akak firdaus tu rajin sangat nak layan kucing, pantang akak siang ikan, mulalah kumpul perut ikan. comel ye kucing Azz.

kakpah said...

waa. comellah kucing yang buek mato cam the rock tu. Anak2 e pun comel.
Azz, ekau kono buek neseri kucing ni azz sobab dah mombiak bona. Kalau jua sekor katolah 20 hengget.. buleh buek bisnes sampingan ni.
Amacam.. akak buleh chip in modal tak?

kak Erna said...

azz..comel..comel..banyak e anak kucing..
kalau dibuek an rumah he tu..maun ponoh tu..

Adzriel AB said...

wah..dah macam zoo kucing. sama mcm jiran saya ni.. comel2 je..

Cik Moon said...

ee...chomelnyerr anak kucing tu...kasi laa cikmoon sekor..hehehe

AzwaZynal said...

weee.. comel2 lah kucing akak.. hahaha.. nak sekor.. :P yg hok cerah tu.. tamoh yg negro... hehe

cik Ladies said...

ANAK GAPIL comel sangat..!!
nak ngis rase sebab kucing CL hilang..sama bentuk dan warne macam Gapil tu..uhuk .. nk anak kucing..sob sob.. Choco ku,pulang la...

kakpah said...

woi tuan rumah. mano poi ni. Orang datang boduyun-duyun ni, air kupi mano...
Sibuk ngemop koncing kucing ko hahaha..

~ Kak Azz ~ said...

Cik Ina>

Sy ni takde la minta sangat kat kucing ni. Lebih kepada kesian je. Nak buang tak sampai hati, so bela aje la..

Kucing kalau terlebih makan perut ikan, nnt dia muntah2.. Jenuh pulak nak buang muntah tu nnt... huhu..

~ Kak Azz ~ said...

Kak Pah>

Kucing mano yg buek mato mcm the rock tu kak? Tak pasan lak sey ni haa...

Takdo sapo nak boli kucing ni kak... Bagi free pon org tak nak, ni pulak nak boli.. Sey ni kosian yo kek kucing2 tu... Kutip pehtu bolo... Bagi makan ala kadar yo.. huhu..

~ Kak Azz ~ said...

Kak Erna>

Tu la.. Ado roban ayam kosong kek bolakang rumah ni ha.. Mak sy soh lotak kucing2 tu kek situ tp sy tak bagi.. Buek ehh ado ular, mano kucing tu nak lari... Kok ayam takpo la, dio buleh terbang2 ngelak ular tu....

Nak tak nak, topakso la bawak dorang duduk dlm rumah... Dah bosa sok, dok kek luar laa...

~ Kak Azz ~ said...

Adzriel AB>

Hehe... Mini zoo kan... Tp ni kucing2 kampung je ni... Takde la comel mana pon... Yg penting pandai tangkap cicak.. haha..

Thanx ya singgah dan komen... =D

~ Kak Azz ~ said...

Cik Moon>

Comel ehh?? Kalau nak semuapun boleh.. Ambik laa... hehehe...

Macehh singgah sini ya... =))

~ Kak Azz ~ said...

AzwaZynal>

Hahaha Wawa... Nak hok comel je.. Sian si negro tu takde sape nak... ekekeke...

~ Kak Azz ~ said...

cik Ladies>

Laa... suka kucing jugak ke? Ingatkan tak suka... hehe...

Kannn... Gapil mmg pandai pilih bapak utk anak2 dia... hikk3...

Jangan sedih2 la.. Nnt ada la kucing baru yg lagi comel dtg kat CL tu...

~ Kak Azz ~ said...

Kak Pah>

Hahaha... Biaso la kak.. Bz olok2 yo ni haa...

Tu la, dah tau tuan rumah ni bz dgn kucing, lenkali bawak la air kupi dgn semekot sndri kok nk dtg sini... hahaha....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »