Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 2, 2011

REMUKNYA SEBUAH FERRARI...!

Assalamualaikum...

Remuknya sebuah Ferrari...!
Harga sebiji Ferrari ni boleh beli berapa biji Proton Perdana agaknya ehh...

Ni kisah pemain Everton iaitu Saha yang mengalami kemalangan kereta. Dulu masa mula-mula tengok bola, aku ingatkan Saha ni nama orang Malaysia iaitu Sahak.. hakhakhak...

KEADAAN kereta Loius Saha yang rosak teruk akibat merempuh pagar di Wilmslow, Cheshire, Britain kelmarin.

LONDON - Penyerang kelab bola sepak Everton, Loius Saha terselamat dalam kemalangan jalan raya kelmarin apabila kereta Ferrari 458 berharga 170,000 pound (RM714,369) yang dipandunya terbabas sehingga merempuh pagar kayu di Wilmslow, Cheshire di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Bintang bola sepak berusia 32 tahun itu tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun kenderaan mewah tersebut mengalami kerosakan teruk di bahagian pemandu.

Kereta sport itu dipandu sebelah kiri. Jika ia dipandu sebelah kanan, Saha kemugkinan terbunuh kerana kerosakan terus itu terdapat di bahagian kanan.

Pemain yang berasal dari Perancis itu difahamkan kelihatan terkejut dengan insiden tersebut sebelum dia kembali tenang selang beberapa minit kemudian.

Seorang saksi yang juga pemandu kereta, Anna Weatherley, 26, berkata, Saha memotong dua buah kenderaan termasuk keretanya sebelum kemalangan tersebut berlaku. - Agensi

Sumber dari sini...

Aku kata: Hari sengal sedunia.. Mood merudum.. Semuanya remuk..

6 Tukang Tembak:

Si budak Aboi said...

mesti die dah order kete baru kak azz...

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Azz sapa buat hati ko remuk ,sampai mood merudum.makcik saja nak menyibukan diri.hua hua dorang ni kaya-kaya, main ferrari je.

kakpah said...

cantik la jubah kau kek sidebar tu.
eh.. takdo kono mengono ngan n3 plak.

mood merudum yo..
samo lah. macam maleh yo dah nak nulih..

~ Cik Azz ~ said...

Si budak Aboi>

Konpem...!!!
Hahaha...

Entah2 dia timbang kati je keta tu, takde nak repair2 punya...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Line tenet ni la kak... sakit ati betul la.. Tu yg tak dapat sgt nak jalan2 tu...

Org kaya mmg cmtu kot.. main ferrari je... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Cantik ehh jubah tu..?? Apo laie, oder la satu... kihh3..

Sey ni minat lagi nak monulih kak.. Tp disobab an line stimik yang mcm apo tah, tu yg jadi maleh tu... Lotih tengok ehh asek2 putuih yoo..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »