Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, April 27, 2011

Jawatan Kosong: Sila tampil dengan segera...

Assalamualaikum...

Kadang-kadang kesian bila tengok ramai yang takde kerja. Mungkin itu yang memaksa mereka untuk masuk mencuba bakat kat pertandingan realiti tv seperti Akademi Fantasia, Mentor, Raja Lawak dan macam-macam lagi la. Sanggup berbaris panjang berjela-jela semata-mata untuk menunggu giliran. Sanggup terima cacian serta kutukan kerana mengganggap itu adalah adat resam kehidupan sebagai artis...

Ada juga yang mencuba bakat dok pungg pangg kat kejiranan atau simpang rumah masing-masing sehingga mengganggu ketenteraman jiran tetangga. Konon-kononnya indie la tu, nak jadi seniman jalanan.. huhuhu...

Kat sini aku ada tempekkan papan iklan untuk sesiapa sahaja samada yang berbakat ataupun tidak bagi mengisi kekosongan jawatan. Daripada korang melalak tak ketahuan tu, baik korang apply jawatan kosong ni.. Berbaloi-baloi... 


p/s: Sharing is caring.. Entri ini sekadar untuk mengingatkan diri aku sendiri.. huhuhu...

6 Tukang Tembak:

Jibam said...

sgt cantik iklan tu.

Angah said...

terbuka nih, kena apply cepat!

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Ha'ah... Tak payah susah2 nak isi borang, nak kena tunjuk ic bagai.. huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Jibam>

Lagi cantik kalau ko yang isi jawatan kosong tu... Kurang sikit ko nak merapu meraban...

Cik Ina minat Do do Cheng said...

iklan ke apa tu makcik tak berapa nak nampak. bagus gak peringatan cam tu.

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Klik je kat gambar tu, nanti gambar tu jadi besar.. Nampak la apa yg ada kat iklan tu nanti..

Kan, macam2 cara dibuat utk bg peringatan... huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »