Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, May 7, 2011

17 Things Your Mother Wants You To Know...

Assalamualaikum....

Selamat Hari Ibu..

Aku pernah dapat email yang mengatakan tak elok untuk kita meraikan sambutan hari ibu ni.  Tapi aku dah lupa kenapa dan email tu pulak aku dah delete. Namun, bagi aku, setiap hari adalah merupakan hari ibu kerana ibu iaitu mak aku adalah merupakan nyawa untuk aku meneruskan kehidupan walaupun kami tidak sependapat dalam beberapa hal. Normal la tu kan. 


Terpulanglah kepada pandangan masing-masing samada nak meraikannya ataupun tidak. Jangan pulak masa hari ibu tu bukan main lagi bawak dia pergi jalan-jalan makan angin, tapi lepas tu dia jadi baby sitter balik semula..

Kat sini aku nak kongsikan tentang 17 perkara yang ibu atau mak kita nak kita tahu iaitu:
    helping hand
  1. Be kind to everyone. You never know what's really going on in someone's life. -- Mary Morgan
  2. Dear child, when u grow up, remember not to give everything to a guy. -- Nadia El Ghani
  3. I have never heard one person say that life was easy. -- Chris Taylor
  4. Never become complacent in anything in life, whether it be driving, work, or relationships, you have to pay attention, and strive toward perfection. -- Elizabeth Wysocki Landino 
  5.  If a man or woman is down, you give them your hand. -- Shanesh Ranchhod
  6. Do what you can, for who you can, with what you have, and where you are. -- Uma Maheswari
  7. Always wear comfortable shoes. -- Lisa Denton Riley
  8. Never pass up an opportunity to use the restroom. -- Lisa Denton Riley
  9. Friends won't let you do stupid things...alone. -- Casey Leigh Steel Brelsford
  10. Be yourself, because unless you are true to you, there is no way you can be true to others. -- Kayleigh Bondor 
  11. I will love you enough to tell you 'no.' -- Michele Chandler Dilbeck
  12.  No matter what your financial state, if a child’s needs are met, it is good for their character not to give them everything they want, make them earn the extras. -- Barbara Jean Sunday
  13. Wear an old coat, buy a new book. -- Teressa Glazer 
  14. Doesn’t matter if you're cold or it hurts, as long as you look good -- Carla Rachael Ralls
  15. Missing... Find it for yourself...
  16.  'The best gift that can be given to a child is a Mom and Dad who love each other.' -- Leigh Ann Krohe
  17. There's always a light at the end of the tunnel, just pray it's not a train -- Casey Leigh Steel Brelsford 
Thats it..!! 
Nombor 15 tu takde kat dalam senarai. Mungkin orang yang buat entry ni terlepas pandang agaknya. Biasa la, dah namanya manusia, tak lepas dari melakukan kesalahan... 

p/s: No idea.. Till then.. Nanti bila dah ada idea, baru letak kat status p/s ni.. Boleh pulak camtu ehh... haha...

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..memang seronok bila masih ado ib u.gaduh2 manjo tu biaso lah kan..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Iyo la kak...

Angah said...

angah ngan mama angah pun 'panas' bila dekat, sebab org kata muka kami sama tu yg panas tu.....tapi bila jauh tu rindu rinduan...

~ Cik Azz ~ said...

Angah> Kannn.... Bila dh tak sependapat ni, mula la semacam je muka..

Kalau duduk jauh tu takpe la kot, kurang sikit nak bergaduh.. Ni yang duduk serumah ni, susah nak kawal. Lebih2 lg kalau ada orang luar yang jadi batu api yang seronok cocok sana sini...

Orang hanya pandai berkata, tp yg melaluinya..???

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »