Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, July 10, 2011

Bersih itu adalah..

Assalamualaikum....

Bersih itu adalah..

Bersih di mata..
Bersih juga di hati..
Bersih dijiwa..
Bersih juga diminda..

Bila sudah bersih..
Secara tak langsung terpacul la ungkapan Alhamdulillah..
Bila sudah bersih..
Hati tenang, jiwa tenteram, minda tidak berserabut..

Syukur di atas kebersihan yang mendamaikan ini..

Tiada kesesakan. Lancar je pergerakan... :)

Pemandangan yang mendamaikan... 

Terbentang luas persekitaran yang bersih. Tiada longgokan sampah di kaki lima jalan...

Bukan lori kepunyaan Bersih... :P

Perkampungan yang bersih dan mendamaikan. Siap ada efek kabus lagi tu..

Aman dan tenang.. Alhamdulillah...

p/s: Sila bersihkan tandas masing-masing ya... Takmo la ada tanda-tanda kuning tu..  :D

6 Tukang Tembak:

noonaQQ said...

kak azz x bwk pn noona gi jalan2..nk majuk la..huhuhu :majuk

Kapten Atok said...

cantiknya suasana

Acik Erna said...

azz..memang cantik dan damai yo kampung azz..best lak akak tengok.

~ Cik Azz ~ said...

noonaQQ>

Hahaha.. Majuk la.. Nanti akak suruh pakwe2 kat bcr tu pujuk ya... :P

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Semua orang suka benda yang cantik, kan...

Aku suka pemandangan yang cantik2 ciptaan Allah ni.. :-)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Kat sini memang camni kak.. Damai dan tenang je.. Kalau kat bandar, mau pening kepala sy agak ehh dgn hingar-bingar kereta lalu-lalang...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »