Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, October 21, 2011

AWAS: MILO yang tidak boleh dimakan atau diminum...

Assalamualaikum...

AWAS: MILO yang tidak boleh dimakan atau diminum...

Selain dari serbuk MILO yang sudah tamat tempoh dan air MILO yang dah basi, ada lagi dua jenis MILO yang tidak boleh dimakan ataupun diminum.. Mungkin korang pernah nampak dan tau yang sejenis tu. Namun rasanya MILO yang lagi satu tu hanya aku je yang pernah jumpa... ehehh...

New Products
MILO yang boleh dimakan atau diminum... Sedaaaaapppppp... :-)


Aku jarang minum air MILO ni tapi aku suka makan serbuk MILO camtu je... Tak lama lepas melantak serbuk MILO tu, maka bermulalah episod berulang-alik ke tandas.. Cirit-birit bebb... hahaha... Sedap makan serbuk MILO ni tapi apakan daya, perut aku tak tahan... Untungnya perut orang yang boleh melantak MILO dengan lahap.. :P

Nak tau tak lagi dua jenis MILO yang tak boleh dimakan dan diminum tu..? Tak nak..? Tak nak sudah.. Aku nak tempek jugak gambar kedua-dua MILO tu... muahahaha....

Ini adalah gambar pertama MILO yang tak boleh dimakan atau diminum ya kawan-kawan... Sila perhatikan betul-betul.. Jangan tersalah pandang ya... :-)
:
:
:
:
:
V
Membawa watak MILO dalam sinetron Alissa... 
(Aku tak tau nama sebenar dia... ehehh..)


Dan kat bawah ni pula adalah gambar kedua MILO yang tidak boleh dimakan atau diminum tu... Berhati-hati ya... :P
:
:
:
:
:
V
Susah betul nak ambil gambar MILO ni... Tak boleh jadi model la dia ni... huhuhu...


Dan lagi satu gambar MILO yang sangat-sangat bahaya... hohoho....
:
:
:
:
:
:
:
:
V
Nasib baik ada ekor. Boleh jugak cover mana yang patut... kehkehkeh...

Entry suka-suka je ni.. MILO jangan saman saya ya.. Minum MILO anda jadi sihat dan kuat... See, I still remember that song... **wink wink....

p/s: Amacam, okay tak kedua-dua MILO ni... Jangan marah haaa..... ^______ngeeee_______^

16 Tukang Tembak:

kyo_9 said...

lawak giler!





:hihi

Acik Erna said...

azz..suko yo makan serbuk milo yo.
akak makan milo bilo dah jadi kek batik yo..

Cik Ina Do Do Cheng said...

nak milo yang tengah tu. tak pernah nampk pelakon ni.mungkin cik in nengok sinetron. indon ni kalau dah cantik , cantik sangat, kalau dah encem, encem sangat.

nurul said...

lor..buat terkejutje..ingtkan xleh minum sebab msalh halal..fuuhh..tp MILO yng xleh minum comel..ha3

cintatulip said...

cis!! tertipu!!

ibundo said...

anak sapo lah yang goma bonar moratah milo tu. habih somemeh mulut...
sosokali kpah goma gak minum milo ais.

Naz said...

kak azz..

milo ais satu..hehe =)

nurfauzi said...

milo yang ade ekor tu silap2 ade jugak manusia yang ngap...

~ Cik Azz ~ said...

kyo_9>


Kehkehkeh...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Sey kurang suko lak kek batik tu kak.. Suko buek yo tp tak suko makan...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Pelakon tu macam pelakon kita gak.. selalu berlakon kat stesen yg sama...

~ Cik Azz ~ said...

Nurul>

Ahahaha... Pasal halal2 ni tak berani nak sentuh... Takut salah fakta nanti kena saman lak...

~ Cik Azz ~ said...

cintatulip>

Muahahahaha....


:geleng

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Ziana Zain maso budak dulu goma ratah milo ni kak... Siap nyuruk bawah katil lagi, takut abah ehh marah.. hehehe..

Milo ais okay gak la...

~ Cik Azz ~ said...

Naz>

Siappppppp....!!!

Bak sini 2 hengget...

hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Nurfauzi>

Jangan la ngappp Milo akak ni.. Kalau ngapp milo lain tu takpe kot... huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »