Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 19, 2011

Wordless Wednesday #14: Kuda Terbang...

Assalamualaikum....

Wordless Wednesday #14: Kuda Terbang... 
:
:
:
:
:
:
:
Pernah tengok tak...?
:
:
:
:
:
:
:
Laaa... Ada la... Tak percaya lak dia... Haaiisshhh...
:
:
:
:
:
:
:
Tengok ni... Ehehhh... 
:
:
:
V
p/s: Kesian kuda tu jadi hamba abdi... huhuhu...


**Ingat nak letak tajuk keldai terbang, tapi macam tak best je... ahahaha...

14 Tukang Tembak:

Yunus Badawi said...

drebar dia naik atas keldai tu turunlah balik keldai tu hehehe

shahdiana said...

kelakar la tu...bulehla hepi2 kan hati kan....

Acik Erna said...

azz..memang real nampak e tu.boghek bona barang yang dibawak e..

Phat said...

ni bukan kudo torbang ni kak azz ni kudo buek whilly mcm mat rempit hahaha

Angah said...

sian kuda tu, banyok benor barang nye..

ibundo said...

opocot omak kau....
(kato kudo tu)

syahirooAhmad said...

erkkk cik azz.. tu kuda ke keldai.. macam keldai je..

overload.. kotye pun agak2 la kan. sian minatang tuh..

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Ahahaha... Rasanya mau kena dua tiga orang yang naik atas keldai tu baru dia turun balik kot.. Kalau sorang payah sikit la... Takut nanti dengan dia sekali terbang.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

shahdiana>

Kenapa..? Tengah tak hepi ke..? Huhuhu..

Akak ni kalau tak hepi memang akan cari gambar atau video atau animation yg kelakar... At least dapat senyum okay la.. hehehe..

Jangan selalu sangat tak hepi tau.. Tak bagus untuk kesihatan... :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Sian kan... Tak tertampung dek kederat keldai tu... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Tak kisah la kudo apo pun.. Tapi jangan la zalim sangat.. Sian kek dio.. Dah la badan ehh kocik yooo.. Kok badan ehh bosar macam bapak gajah takpo la kott...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Kannn....

Berpada2 la kok ya pun... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Kok tuan ehh donga kudo tu cakap camtu, mau tuan ehh yang toghobang dulu kak... hehehe...

~ Cik Azz ~ said...

syahirooAhmad>

Tak kisah la kuda ke.. keldai ke.. yg penting dari kumpulan yang sama.. hehehe...

Sian kan...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »