Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 26, 2011

Wordless Wednesday #15: Pengorbanan seorang isteri atau nak korbankan isteri..?

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #15: Pengorbanan seorang isteri..
:
:
:
:
:
Atau...
:
:
:
:
:
Nak korbankan isteri..?
:
:
:
:
:
V


p/s: Agak-agaknya isteri dia ni pakai topi keledar ke tak ehh..??

**Happy Deepavali all... :-)

8 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

mak ai azz..mano ambik gambar tu..he he
teringat akak maso dulu..ponak bawak besen bosa..tapi tkdo lah sampai separuh badan.

shahdiana said...

hehehe..kelakar la...ada ke orang wat camtu tu...tak sanggup betoi...

APAN said...

itulah topi keledarnya kot.huhu...

Angah said...

ish...gamak pompuan ni pakai helmet besor gedabak ni...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Amek gambar ni kek page fb kawan sey kak..

Kesian pompuan tu kak... mesti dio ghimeh yoo... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

shahdiana>

Laaa.. Dah ada gambar ni, means ada la orang yang buat camni... hehe...

Pada kita memang kelakar kot.. tp pada pompuan tu satu siksaan... :P

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Ahahaa... Mujur tak kena tahan dengan pak polisi...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Dah terpaksa, nak buat camner.. Jenuh la kalau rumah dia jauh dari kedai beli tong tu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »