Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, February 22, 2011

I AM NUMBER FOUR... =)

Assalamualaikum...

I Am Number Four... =)

What..???
Sejak bila pulak dapat pangkat nombor empat ni... haha..

Bukan aku la, tapi ni untuk kaki wayang..
Ada filem terbaru menanti kedatangan korang kat pawagam..

Synopsis:
Three are dead. He is Number Four. D.J. Caruso (“Eagle Eye,” “Disturbia”) helms an action-packed thriller about an extraordinary young man, John Smith (Alex Pettyfer), who is a fugitive on the run from ruthless enemies sent to destroy him. Changing his identity, moving from town to town with his guardian Henri (Timothy Olyphant), John is always the new kid with no ties to his past. In the small Ohio town he now calls home, John encounters unexpected, life-changing events—his first love (Dianna Agron), powerful new abilities and a connection to the others who share his incredible destiny.

Thanks to Walt Disney Studios Motion Pictures, 30 Nuffnangers and their guests will have the chance to join John Smith on the adventure of his life in I Am Number Four next week! Details of the screening are as below:

Date: 1 March 2011 (Tuesday)
Time: 9.30 pm
Venue: Cathay Cineleisure, e@Curve

If you’d like to win a pair of passes to catch I Am Number Four next Tuesday, just leave a comment on this post and ell us what superpower you would have if you were an alien sent to Earth. The 30 most creative comments will win a pair of passes each to the Nuffnang Premiere Screening of I Am Number Four next week!

Kalau berani, cuba la pasang 4.. Pheeww...!!!

Aku kata: Tengok wayang je tau.. Jangan pulak korang yang buat wayang kat dalam panggung tu nanti... muahahahaha...

p/s: Cepat hantar komen kat page nuffnang tu. Mana tau kot-kot dapat tiket free.. Kalau komen kat sini tak dapat apa-apa pun... hehe...

8 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..tak dapek apo2 pun x kisah..ado kesempatan dan line tenet ok..nak tinggal yo komen kek sini..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tu yang suko kek akak tu.. Rajin masuk blog sy ni.. Mekasih banyak2 yo kak.. Mudah2an ado info boguno yg akak dapek kek sini yo kak... huhu...

**Mekasih la support saya kak..

Fariq said...

tkyh dpt tiket free pon takpe la.. kat the curve tu.. baik dok umah chatting lagi baik kehkeh..

Aku belum Kawin Lagi La Der

mahirahkamal said...

jom kak azz kita p tgk sama.mcam bes je

~ Cik Azz ~ said...

Fariq>

Hehehe... Tak jemu ke asyik nak ceting je...

~ Cik Azz ~ said...

Mahirah>

Jommm... Jangan ajak si Fariq tu.. Nanti dia bagi kita asap... hehe...

rATu kEBaYA said...

menarik ni.. rasa nak terjah panggung je..

~ Cik Azz ~ said...

Ratu Kebaya>

Haha.. Sila2 terjah... Jangan terjah kerusi orang kat depan tu dah la ya.. hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »