Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 22, 2011

Antara untung dan menyesal...

Assalamualaikum...


Antara untung dan menyesal...


Untunglah kau... 
Dapat suami/isteri anak orang kaya...

 -- Jangan pernah menyesal jika punya suami/isteri yang tak punya apa-apa --


Untunglah kau...
Gaji suami/isteri kau banyak giler...

-- Jangan pernah menyesal jika gaji suami/isterimu sedikit cuma --


Untunglah kau...
Rumah kau gempak macam istana...

-- Jangan pernah menyesal walau tinggal di rumah buruk --


Untunglah kau...
Sebab dah ada pakwe/makwe...

-- Jangan pernah menyesal jika masih lagi sendirian --


Untunglah kau...
Dapat sambung belajar kat U...

-- Jangan pernah menyesal jika hajatmu tidak kesampaian --


Untunglah kau...
Ramai yang syok kat engkau...

-- Jangan pernah menyesal jika tiada yang suka padamu --


Untunglah kau...
Dapat beli kereta mahal-mahal... Jeles aku tengok..

-- Jangan pernah menyesal walau harta cuma basikal tua --


Untunglah kau...
Punya suami yang warak, yang boleh membimbing ke jalan yang baik...

>> >>> Menyesal aku kawen dengan dia, apapun tak boleh <<<<<


Adehh...
Macam ni punya jawapan-pun ada jugak rupanya... 
Sadis oooo sadis....




2 Tukang Tembak:

ibundo said...

azz, menyosal dulu lobeh elok dari menyosal kemudian. Sobab tu pike botul2 sebolum buek apo-apo...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Pah>

Boto tu kak... Kok monyosal kemudian, tak dapek nak nolong ehh dohh..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »