Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, May 18, 2012

Antara kemampuan dan ketidakmampuan...

Assalamualaikum...

Antara kemampuan dan ketidakmampuan...

Kita tidak mampu untuk memenuhi semua hajat atau permintaan orang pada kita walaupun kita telah cuba semampu yang boleh.. Tapi, kita mampu untuk mendoakan mereka semua.. Walaupun jauh, namun tetap di hati...

p/s: Doalah yang baik-baik untuk orang lain.. InsyaAllah, mereka juga akan doakan yang terbaik untuk kita.. :-)

8 Tukang Tembak:

gadisBunga said...

takpe, sekadar yg termampu dibuat tu adalah lebih baik dari tak buat pape langsung. ;)

Karukord Jagau's said...

insya'allah :)

ibundo said...

akak doakan ekau sehat walafiat dan bojayo dalam hidup di dunio dan akhirat.

ummiarissa said...

mampu tak melawat blog saya?tak mampu takpelah..doakan saya dari kejauhan...

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Betul gak tu, kan...?

:-)

~ Cik Azz ~ said...

Karukord Jagau's>

InsyaAllah, ada jalannya... :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Mokasih Kak Pah.. Samo la dgn sey gak.. Doakan Kak Pah bojayo dalam bisnes dan bahgio dgn keluargo tosayang...

~ Cik Azz ~ said...

ummiarissa>

InsyaAllah... Nak lawat blog ni kadang2 mampu... kadang2 tak mampu.. Buat mana yg termampu je la.. huhuhu...

Teruskan berblogging ya.. Jangan mudah patah semangat..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »