Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, May 3, 2012

Dia lembik laaaaaaaaa....!!!

Assalamualaikum...

Dia lembik laaaaaaaaa....!!!

Apa tuuuu....???
Jeng.. Jeng.. Jeng...
Hahaha...

Rilek la weiii...
Apa mende la korang ni...
Manjang pikiaq ke lain je haiihhh...
Kehkehkeh...

Nak tau apa benda yang lembik tu..
Sila-sila bukak mata luas-luas tau...

Tadaaaaaaa....!!!



Kena guna sudu...


Kuih sagu la yang lembik tu....
Muahahaha....
Dia lembik sebab aku memandai-mandai tambah air...
Mandai-mandai lagiiiiii.... hehehe...



Gaulkan dengan kelapa parut bercampur garam...


Pertama kali dalam hidup buat kuih sagu ni..
Tu yang kucar-kacir sikit tu... ehehh...
Lembik-lembikpun habis jugak kena bedal... hikk...


Inilah hasilnya.. (yang ni dah bagi kat jiran sebelah.. )


p/s: Siapa nak cuba buat kuih ni, boleh la jenguk kat blog dapo aku tu.. Tapi jangan tambah air lagi tau.. Ikut je resepi asal tu.. 

6 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam..

akak, nakkkkk! feveret lana! huhuhu. lana suka makan kuih ni..sbb pe tau, sbb sagu tu nampal comel,kih3. Kalau buh dalam bubur pun, lana usaha kumpul sagu ni,kumpul bebnyk,pastu makan,hik3

hajiMete said...

ammboiii lembiknyeerr.. tapi sedapp kannns.. ehhhee

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Hari tu ada akak ada makan sagu ni campur santan dengan air gula merah.. Sedap sangattttt.... Tapi nak buat malasss... haha..

~ Cik Azz ~ said...

hajiMete>

Ha'ah.. Sedap la jugak.. Kang kalau kata sedap sangat macam isi bakul angkat sendiri la pulak.. haha...

Acik Erna said...

azz..kalau kuih sago ni..lagi lombik..lagi akak suko..sodap..kalu yang kogheh tu..kurang minat..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Ha'ah kak.. Kok kogheh tu ghaso kosat yoo kan...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »