Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 16, 2012

Melepas... adehhh....

Assalamualaikum...

Melepas... adehhh....

Hari tu masa kakak balik sini, dia ada bagitau yang pejabat tempat dia kerja tu nak buat rombongan pergi Korea bulan Jun akan datang ni.. Semua kos pergi balik, jabatan yang tanggung sebab dorang pergi atas urusan kerja.. Kiranya outstation la.. Kakak aku ni bekerja dengan jabatan pertanian, sebab tu dia tak nak pergi masa musim sejuk hari tu.. Nak tengok apa, penuh dengan salji je, katanya...

Aku yang mendengar turut teruja.. Kakak aku kata kalau aku ikut, tambang dan semuanya kena bayar sendiri.. Aku kata, takpe la.. Tak kisahpun.. Janji dia ada untuk jadi teman aku.. Aku cakap kat mak aku yang aku nak ikut kakak aku tu. Mak aku kata, poie laa... Wahh..., terus tersenyum lebar bila dapat greenlight dari omak..

Lepas tu, aku tanya la kakak berapa yang perlu aku bayar.. Walaupun aku dah tau berapa bayarannya sebab dah baca kat beberapa buah blog, tapi aku tanya lagi untuk dapatkan kepastian. Dan bila je kakak aku cakap semuanya dalam tiga ribu lebih, terus melopong mulut mak aku.. Mahal ehhhh....!!! Apo mahal na bona..?? Apo bondo yang ado kek situ..? Gulpp....!!! Satu petanda yang kurang baik ni... huhuhu..

Akupun cakap la, memang la harga dia macam tu.. Terus mak aku potong line, dia kata, kok mahal macam tu, baik poie Mokah.. Tambah lagi sikit dah buleh buek umrah... Kalau dia dah cakap macam tu, takdo harapan la nak ikut kakak aku tu.. huwaaaaa.....


p/s: Melepas la peluang aku nak cari hero suwit ni kat Korea nun... huhuhu... (Ko ingat ko sape, senang-senang je nak jumpa hero pujaan dorang ni .. hahaha...)

2 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

alo ruginya...kot tak boleh gambar ngan pelakon pojaan Korea ...takde rezekilah tu..

Acik Erna said...

apo nak buek a..omak kan..tak boleh dibantah..manaa tau boto kato e..dapek a poi mokah buek umrah

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »