Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 23, 2012

The version of my ayam goreng kunyit.. :D

Assalamualaikum...

The version of my ayam goreng kunyit.. :D

Nak kata sedap sangat tu, takde la kotttt...
Tapi boleh laa... ehehh...
Yang penting, tekak tu jangan la cerewet sangat, ya tak..?
Kalau cerewet, mesti semua tak kena dengan selera...




p/s: Nak resepi..? Sila la jenguk sini.. Tak perlu tinggalkan komen sebagai ucapan terima kasih.. Cukup la sekadar klik mana-mana iklan yang keluar tu... kihkihkih...

4 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

kalau kacang panjang gantikan dengan kacang buncis lagi sedapkan...atau memang kacang buncis tu..

With Julia said...

Semalam lagi hubby request nak mamam resepi nilah kak azz...alih2 masa goreng ayam tuh gas sudah habis...mlm plak tuh...uwaaaaaaa alih2 jd ayam goreng mamam ngan kicap kipas je lah gamak yer ehehhe...today kena tgk resepi nih...kasi mantap skill..tq kak azz :)

~ Cik Azz ~ said...

ummiarissa>

Itu kacang panjang la tu.. Saya ni lebih suka kacang panjang daripada kacang buncis.. Kacang buncis ni macam maung sikit la.. Tapi dia manis, kan...?

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Sila2 asah skill.. Besar pahalanya masakkan untuk suami tersayang ni.. ehehh...

Rajin Ju masak.. Dengan perut yang semakin membesar tu... Takpe la kan... demi suami tersayang... :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »