Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, July 28, 2012

Kalau tak cerewet, semuanya jadi mudah.. :)

Assalamualaikum...

Kalau tak cerewet, semuanya jadi mudah.. :)

Hari tu aku potong kain untuk baju kakak aku.. Ada empat pasang semuanya dan dua pasang daripadanya kain dari jenis yang lembut.. Sebelum potong tu, aku cuak jugak sebab risau kalau kain tu melorot je.. Selalunya kain dari jenis lembut lembik dan degil ni susah sikit nak potong..

Namun, untuk baju kakak aku ni, senang pulak memotongnya.. Takde nak sangkut-sangkut ataupun melekat.. Senang nak ejas.. Kerjapun jadi mudah.. Takde la macam masa aku potong baju seorang kastemer aku hari tu.. Sampai jatuh merudum mood aku masa potong kain dia tu.. Rasa serik sangat.. Dah la mood menjunam, badanpun ikut sengal-sengal..


Separa siap...


Mungkin sebab kakak aku bukan jenis cerewet, maka kain diapun ikut tak cerewet jugak.. Senang nak potong.. Masa akupun tidak terbuang banyak nak belek-belek dan pusing-pusing kain tu.. Sekejap tadi baru je aku siapkan sehelai jubah kakak aku tu.. Lega sebab kain yang lembik dah selamat dijadikan baju... Alhamdulillah...


Siap sepenuhnya... Alhamdulillah...

Kalau upah kat kedai, mau kena caj lebih untuk kain lembik macam ni.. Tapi ni upah kat adik sendiri, kurang la sikit harga dia.. Dah untung kat situ dah, kan.. ehehhh.. Ingat nak poww lebih sikit la... Bila lagi nak poww kakak sendiri, kan... kehkehkeh...

p/s: Kakak aku kata nak belikan aku sepasang kain untuk buat baju kurung untuk dipakai masa kenduri bulan sembilan nanti.. Kalau dia jadi belikan kain tu, tak jadi la aku nak poww dia.. Boleh gitu...?? Boleh aje.. hehehe...

2 Tukang Tembak:

Ummi Iman said...

Jubah ya.. cantik. Saya belajar menjahit. Tapi tak menjahit ;) mood entah ke mana. Kurang sabar agaknya :)

kasihibu said...

Pandai menjahit,,akak jahit lencana anak pun menangis:-P

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »