Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, October 1, 2012

Di balik tabir dan bibir...

Assalamualaikum...

Di balik tabir dan bibir...

Masa kenduri hari tu, letrik terputus bekalan..
Sakit jiwa betul.. 
Baju tudung belum bergosok.. Bukan aku seorang tapi semua..
Enpon dan kamera tak sempat di-cas..
Sana sini sibuk menalipon talian hayat...

Bertambah tension bila dengar suara operator yang menjawab macam tak makan setahun...
DJ yang diupah balik dan bawa generator sendiri..
Lepas kenduri, kena caj tambahan RM100..
Terima kasih TNB atas kelembapan...

Belumpun sempat letrik bersambung bekalan, air pulak terputus bekalan..
Makin menambahkan hangin dalam badan..
Pelbagai lagu dan irama yang keluar dari bibir....
Kesabaran sudah sampai ke kemuncaknya..

Orang di dapur sibuk memasak lauk untuk makan beradap..
Orang di depan sudah mengatur kerja untuk mencuci pinggan..
Air cuma keluar kat paip depan..
Laju lagi air kencing kucing...
Terima kasih JBA atas segala kesulitan...

Mujurlah rumah ada dua kolam besar dan tangki air..
Dapatlah sedara mara menumpang solat...
Alhamdulillah...

Sampai loose kepala paip gara-gara nak bagi air keluar...
Tak tau la siapa punya kerja...
Redha je laa..
Huhuhu....

Gambar sekitar kenduri hari tu..
Main tempek je mana yang sempat..
Malas dah nak edit-edit..



Telur pindang impot dari JB.. Kakak ipar aku yang sponsor... Sponsor telur sahaja...



Takde pelamin untuk upacara merenjis tawar pengantin... Sekadar tempat untuk makan beradap.. Gambar aku ambil waktu malam sebelum hujan turun...






The karok girls... Seronok tengok budak-budak menyanyi...



 Hasil yang terkumpul selepas kenduri... 
Kenduri hari Sabtu...
Lori angkat sampah datang hari Isnin...
Beranak-pinak segala jenis ulat kat situ...
Gemuk-gemuk pulak tu...
Bau...??
Kalah bau perfume mahal korang...
Ehehh....




p/s: Katering lambat sampai.. Orang dah berpusu-pusu menunggu di bawah khemah.. Kitorang kat dalam rumah ikut resah... Nasib baik lauk semua mencukupi.. Boliau... Tinggal nasi putih dengan nasi minyak je sikit dan sudah diagihkan kepada jiran berdekatan... Alhamdulillah, kurang sikit pembaziran...

3 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

yang ni kenduri sape pulak...macam2 lak dugaan masa kenduri ni..sabar je lah..

cHeRyNa PiReS said...

Kak Azz tak karok sekali? :P

ibundo said...

ni dah kotinggalan ketapi ni. Konduri sapo ni azz.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »