Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, October 12, 2012

Misi Kemanusiaan: Misi K...

Assalamualaikum...

Misi Kemanusiaan: Misi K...

Rasanya ramai yang dah tengok rancangan berkaitan Kemboja ni kat TV3 malam Rabu hari tu.. Rasanya ramai jugak yang berkata kesian.. Rasanya ramai jugak yang ingin menghulurkan sumbangan tapi tak sempat nak ambil nombor akaun.. Sekejap sangat nombor tu keluar kat tv, kan..?

Jangan risau, kat sini disertakan sekali nombor akaun itu jika anda ingin menyumbang iaitu akaun Maybank 5622-6350-2611.. Nombor akaun ni sama dengan nombor akaun yang tertera di kaca TV3 di akhir rancangan.. Boleh juga bertanya apa-apa yang berkaitan di page fesbuk HALUAN..

Dari itu, apa kata kita sama-sama panjangkan permasalahan mereka ini... Mereka juga saudara seagama kita... Bezanya, kehidupan mereka agak kurang bernasib baik seperti kita...




Beratus kali cakap kesianpun takde gunanya jika tidak menghulurkan sedikit sumbangan.. Berkali-kali mengalirkan airmata jugak tiada gunanya jika tangan berat untuk menghulurkan sumbangan.. Bukalah hati kita agar bersedia menghulurkan bantuan dengan seikhlas hati.. Jumlah sumbangan bukan ukuran.. Kalau kita fikir sumbangan kita kecil dan kita malu untuk turut menyumbang, sampai bila-bilapun kita tidak akan menyumbang.. 


video
Beruntunglah mereka yang menyumbang dengan ikhlas.. Selagi apa yang disumbangkan itu digunakan dengan baik, ke jalan Allah, selagi itulah mereka mendapat 'saham'...


Jangan risau, Allah tetap tau berapa dan apa yang kita sumbangkan.. Allah juga tau samada kita ikhlas menyumbang ataupun sekadar menjadi ikutan.. 

p/s: Berdoalah agar apa yang kita lakukan ini diterima olehNya.. Amin..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »