Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 17, 2012

Siap jugak akhirnya.... =..="

Assalamualaikum...

Siap jugak akhirnya.... =..="

Alhamdulillah...
Siap jugak akhirnya walaupun belum siap sepenuhnya..
Tak sembat lagi ni..

Bukan sengaja melambat-lambatkan...
Tapi kesihatan perut dan badan tidak mengizinkan...
Inipun gagahkan jugak merempit dengan Mr.S aku tu...

Katanya nak pakai untuk raya haji akan datang ni..
Insyaallah, sempat siap sebelum hari tu...
Sikit je lagi ni...
Sabar ya makcik...
Moga Allah beri kesihatan yang baik kat makcik.. Amin...




Kebiasaannya, untuk dua pasang baju kurung ni, aku boleh siapkan dalam masa kurang dari seminggu.. Tapi kali ni ianya memakan masa lebih dari seminggu selepas proses pemotongan.. Potong dah lama, tapi terperap atas mesin jahit.. Nak jahit tepipun ambil masa padahal bukannya susahpun nak buat semua tu.. 

Lepas tu, bila mula menjahit je, kejap-kejap berhenti.. Sakit perut la, sakit badan la, sakit kepala la, macam-macam penyakit keluar.. Serba-serbi tak kena.. Semua yang dirancang tergendala.. Aku lebih banyak 'membaringkan' diri depan tv dan tv tu pulak bercakap sorang-sorang... Sabar je la... 




p/s: Mudah-mudahan selesa la si pemakainya nanti.. Aku paling risau bila menjahit baju dalam keadaan tidak selesa.. Bimbang ada efek pada kastemer... Sebab itu kalau boleh, bila menjahit ni, aku perlukan mood yang betul-betul stabil, ceria dan gembira dalam bekerja.. 

----------------------------

UPDATE:

Okay, dah siap sembat dah.. 
Dua-dua dah siap, tapi satu ni je la yang letak gambar...



6 Tukang Tembak:

Angah said...

naper sakit macam-macam ni kak....pi la klinik, cek, takut melarat pulak...

cHeRyNa PiReS said...

siapa kata jadi tukang jahit nieh tak perlu stress. ramai org marah tukang jahit, tp mereka tak tahu kerja tangan bukan satu yang mudah.

Aish lambat...aish tak cantik...aish itu dan aish ini....

gadisBunga™ said...

cantik lah kaler purple baju yang bawah tuh...

Acik Erna said...

assalam azz..boto kato azz..monjait pun kono ado mood yang baik

Tinta Lana said...

Salam.

Akak..jangan duduk lelama time menjahit kak..dari sakit belakang, ia boleh jadi sakit2 lain plak.

Eh, pndai2 nasihatkan org,hek3.

Akak jga kesihatan baik2 na :)

MulutPayau said...

Assalamualaikum dear...

betul jugakkan, mnjahit perlukan mood...
Apapun jaga kesihatan ya...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »