Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, October 28, 2012

Waaa...!! Lama giler tak makan dia... ehehh...

Assalamualaikum...

Waaa...!! Lama giler tak makan dia... ehehh...

Hari tu adik aku pergi Kelantan..
Anak dia yang kat MRSM Tumpat tu tahun ni ambil SPM..
So, sekolah dia ada buat majlis apa entah, pra-konvo kott...
Gitu la lebih kurang...

Keesokannya dorang balik sini..
Tup-tup anak sedara aku yang kecik tu tunjukkan biskut kat bawah ni...
Waaa...! Lama sungguh aku tak jumpa biskut ni...
Kat sini aku tak tau nak beli kat mana...




Dulu, masa kecik-kecik, kalau makan biskut ni, mesti makan yang warna-warni tu dulu..
Kadang-kadang habis semuanya hilang kena bedal.. 
Pastu tinggalkan yang bawah tu je terkontang-kanting..
Dajal sungguh.. 
Hahaha....


p/s: Korang tentu pernah makan biskut ni jugak, kan..? Tak sangka biskut ni masih ada lagi dalam zaman milenium ni... Tabik spring laaaa.....!!!

2 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

saya suka jugak...kebetulan ada kat Kelantan ni...nak belilah...sebab senang nak cari kat sini...he he he...kalau anak saya makan icingnya je...biskut umi tolong perabihkan.

Za Noh said...

hahahaha. roti ni lah paling femes masa...za kecik dulu, masa darjah 3 kot tak silap. means masa sekolah rendah. hahaha...sampai gaduh dgn kakak abg, tp yg paling teruk mcm manisan je. roti tu kitaorg biarkan je. hahahaha. tak ada sapa mkn hehehe

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »