Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, December 28, 2012

Masih di sini...

Assalamualaikum...

Masih di sini...

Aku masih lagi berada di sini, di rumah kakak kat Nilai sejak hari Isnin hari tu..
Plan nak balik hari Jumaat, tapi kakak aku cakap, balik la hari Sabtu sebab dia cuti sampai hari Ahad..
So, hari ni aku plan nak pergi Jaya Jusco Seremban 2, nak masuk kedai buku nak cari novel...
Dengar cerita ada diskaun..
Kalau tak lepas nak pergi jugak, siap la abang aku kena basuh...
Sepatutnya petang tadi aku dengan sorang anak buah tu pergi JJS2 tu...

Sementara masih di sini, ingatkan nak baca novel lagi..
Tapi satu novelpun tak berjaya aku buka dan baca..
Banyak sangat hal nak buat... huhuhu..
Penat ke PD pun tak hilang lagi walaupun aku tak mandi..
Aku cuma jadi tukang ambil gambar dan tukang jaga 3 orang anak buah yang kecil-kecil tu...
Biasa la, orang tua macam aku ni memang mudah letih.. ehehh..


Siapa kata pantai Port Dickson tak cantik...? Kalau semua jaga kebersihan alam sekitar dan jaga tingkahlaku masa kat sini, semuanya automatik akan jadi cantik.. :)


p/s: Baju sekolah anak sorang kastemer akupun tak berjahit lagi ni... Nasib baik baju tu semua dah siap potong dan jahit tepi.. Tinggal nak merempit dengan Mr. S aku tu je.. Harap-harap bekalan letrik tak meragam bila aku balik rumah nanti... Cuak gak ni tapi kena la cool selalu, kan... hahahah...

2 Tukang Tembak:

nor laila said...

as salam singgah sini

Angah said...

PD not bad la kak, angah suka pi PD

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »