Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, June 25, 2012

Nak gelak ke nak nangis ni...?

Assalamualaikum...

Nak gelak ke nak nangis ni...?

Aku tak tau la samada nak gelak ataupun nak nangis bila tengok gambar kat bawah ni.. 
Tapi perut aku macam menggeletek je nak gelak..
Kang kalau aku gelak, nangis pulak orang yang tengah tadah air tu...
Kang, tak pasal-pasal aku dengan dia nangis sama-sama...
Adehh...

Tapi, kan...
Aku tak kira laa haiihhh...
Aku nak gelak jugak...
Wakakakakaka...
Adoyaii...
Gambar ini tersangat la kelakau...
Putus urat kentut dibuatnya..

Tu la...
Siapa suruh hang gelak sakan...
Kehkehkeh...


Bila la nak penuh bekas ni... Ngantuk dah menunggu.... hakhakhak...


Dan satu lagi gambar yang buat aku gelak manjang...
Hehehehehe.....



p/s: Bukan semua gambar yang ada kat fesbuk tu meloyakan.. Ada jugak gambar yang menghiburkan... ekekeke...

10 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz,,aduyai..apo ko bondo tu buek tadah air..he he
kreatif la pulak kulit deroyan boleh jadi ayam berduri..payah nak moleh tu he he

ummiarissa said...

kita bantai gelaklah dulu...ha ha ha

Maiyah said...

salam..

wakakakekekehehehe.. mmg bengong mamat negro tu

gadisBunga™ said...

saya lebih gelak tengok gambo ke 2. nak buat jugak nanti. kene beli durian dulu. eheheh~

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tu la deh... Ontah bilo la nak ponuh bokeh tu kan.. hehehe..

Susah la nak makan doyan tu kak.. Sobab dio dah ado kaki.. asyik lari yoo deh... hehehe...

~ Cik Azz ~ said...

UmmiArissa>

Hehehehe... Sila2 gelak berjemaah.. ahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Maiyah>

Kannn.... Tak tau nak cakap apa dah.. ekekeke...

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Waahh.. Pastikan ayam durian GB lagi cute dari yang kat gambar tu tau... hahah..

APAN said...

biasa tengok org buat kat tembikai je gitu...skang durian pun ada...mmg garang nmpak...haha...

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Kann... Kalau kat tembikai tu still boleh makan... Ni kat ayam ni memang nak kena baling la tu.. hahaha..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »