Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, November 19, 2012

Aku untukmu dan all cried out...

Assalamualaikum...

Aku untukmu dan all cried out...

Aku untukmu...

"Kalau tak ada hubungan, tak mungkin awak habiskan masa dengan dia lepas awak fitnah hubungan saya dengan Airil. Tak mungkin awak tinggalkan saya sendirian kat rumah dan bersuka ria dengan dia. Saya sanggup tunggu kepulangan awak sedangkan tak mungkin awak akan pulang untuk saya. Awak baliklah, saya tak mungkin kembali ke sana lagi. Saya dah letih. Awak tak pernah hargai saya dalam hidup awak. Awak buat saya macam layang-layang. Bila jauh, awak tarik, bila dekat, awak lepaskan. Tolonglah kasihankan saya, saya dah serik dengan semua tu. Antara kita dah selesai..." Ardini bersuara mengendur. Ada air yang mengalir di tubir matanya...

Nak tau kisah selanjutnya, sila dapatkan novel aku untukmu ini hasil karya tulip ungu.. Aku baru je selesai membaca novel ni.. 





All cried out...
(Salah satu lagu yang ada dalam novel ni..)

All alone on a Sunday morning...
Outside I see the rain is falling...
Oho.. ho....
Inside I'm slowly dying... 
But the rain will hide my crying, crying, crying...
And you...

Don't you know my tears will burn the pillow...
Set this place on fire... 
'Cause I'm tired of your lie...
All I needed was a simple "Hello"...
But the traffic was so noisy that you could not hear me cry...

I... I gave you my love in vain...
My body never knew such pleasure... 
My heart never knew such pain...
(And you) You leave me so confused...
Now I'm all cried out, over you...

Cryin' over you, yeah...

Never wanted to see things your way...
Had to go astray...
For why was I such a fool (Why was I such a fool)...
Now I see that the grass is greener...
Is it too late for me to find my way home...
How could I be so wrong?

Leaving me all alone...
Don't you know my tears will cause an inferno...
Romance up in flames...
Why should I take the blame?
You were the one who left me neglected (I'm so sorry baby)...
Apology not accepted...
Add me to the broken hearts you've collected...
I... I gave you all of me (Gave you all of me)...
How was I to know...
You would weaken so easily...
I... I don't know what to do (I don't know what to do)...
Now I'm all cried out (All cried out)...
Over you...

I... I gave you my love in vain...
My body never knew such pleasure...
My heart never knew such pain...
And you...

You left me so confused...

Now I'm all cried out...
Now I'm all cried out...
Over you...





p/s: Novel ni bagus kerana olahan serta susun atur ayatnya yang tersusun...  Merembes jugak la membacanya.. ehehh..

6 Tukang Tembak:

gadisBunga™ said...

saya suka suka sukaaaa lagu nih!

With Julia said...

Huwaaa! pencinta novel rupanya kak azz...chaiyok2 ;D

Tulip Ungu said...

terima ksh krn berkongsi.ini salah satu lagu kegemaran cik tulip sms remaja :)

~ Cik Azz ~ said...

gadis Bunga:

Hamboiihh... Memang terlebih suka dah tu... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Julia:

Dah lama minat novel tapi baru sekarang ni ada rezeki nak mengumpul koleksi.. Dulu manade duit nak beli novel2 ni semua.. ehehh..

~ Cik Azz ~ said...

Tulip Ungu:

Terima kasih jugak sebab sudi singgah sini... :-)

Moga makin sukses ya...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »