Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, January 7, 2013

Skodeng PTS lak... ehehh....

Assalamualaikum...

Skodeng PTS lak... ehehh....

Kaki Novel sudah,
Karya Seni sudah,
Karangkrafpun sudah,
Beli sendiripun sudah...

Sekarang ni aku nak cuba beli novel keluaran syarikat PTS lak...
Banyak jenis buku yang ada kat sini...
Boleh pilih mana yang berkenan di hati...
Ada juga diskaun untuk yang mendaftar sebagai ahli...
Dan penghantaran pos juga percuma dengan syarat pembelian bermula dari RM25 untuk Semenanjung dan pembelian bermula dari RM100 untuk Sabah dan Sarawak (jika tak silap la..)


Kadang-kadang kena jugak ubah selera dengan jenama lain.. Kalau asyik jenama yang sama je, sudah pasti isinya jugak tidak jauh beza. Sangat klise dan ada kalanya mempunyai bait-bait ayat yang sama seolah-olah di-copy and paste je... :)


p/s: Beruntungnya orang zaman sekarang ni.. Macam-macam dapat dari gomen... Nak beli enpon pun gomen bagi RM200... Itupun ada lagi yang tak puas hati.. Tak bersyukur langsung.. Bagi betis nak peha... Elok bagi pelangkung je orang jenis macam ni.. ehehh..

3 Tukang Tembak:

Angah said...

akak sayang...menjahit dengan baca novel mana lagi best eh?

Yunus Badawi said...

Novel yang emak Adam beli kat karangkraf pun tak baca lagi .... huhu

Nanti Cik Azz story ya mcmana novel PTS ni. Bagus ke tidak

Yunus Badawi said...

Kenapa kerajaan beri rebat RM200 kpd golongan muda aje? Kami yg berusia > 30 thn pun rakyat negara ni jugak ..... huhu

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »