Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Kata bukan sebarang kata..

Buat BAIK dapat PAHALA.. Buat JAHAT dapat DOSA.. PILIHAN ada di tangan kita..

Monday, February 25, 2013

Cara buat kuih kole kacang dan resepinya..

Assalamualaikum...

Cara buat kuih kole kacang dan resepinya.. 


Tengok sahaja video ni sampai habis..
Kali ni agak malas sikit nak menyalin resepi..
Huhuhu....



Seperti biasa, gunakan speaker kuasa kuda jika tak dengar.. 



p/s: Aku tak suka kuih kole kacang ni.. Siapa yang suka, boleh la mencuba.. :)

4 Tukang Tembak:

With Julia said...

SAya suka...kalo ada resepi bingkang kacang ijau akak kasi eh...akak pernah makan kan bengkang kacang ijau? sedappp

Tinta Lana said...

Salam.

Saya pun tak berapa gemor..hehehe. Sebab bau nya..

Acik Erna said...

azz,,akak ponah buek sendiri dulu ni..maso tu bolom ada tepung kacang hijau..jonoh buek topong kacang hijau sendiri..sangai dulu..mesin..ayak..uish..loteh..lopeh tu baru ado jual topong kacang hijau..tapi sodap lagi topong yang kito buek sendiri

trah zain said...

sedap..hehe
tapi sepuloh kali belajar pn xpandai2, xtau knpa..huhu..

Next Post Previous Post Home