Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, March 2, 2013

Dah lama tak membakar... hehh...

Assalamualaikum...

Dah lama tak membakar... hehh...


Dah agak lama aku tak letak gambar makanan kat blog ni, kan..?
So, apa kata hari ni aku letak balik semula.. 
Hehh....


Sebenarnya aku agak kebosanan.. Nak baca novel, trauma baca novel budak-budak yang hari tu tak hilang lagi.. Jadi, akupun ambil keputusan untuk buat kek ni.. Lagipun memang dah agak lama aku tak buat kek ni.. Dah lebih dari dua bulan rasanya aku tak mem-baking.. Malas ya amat.. Korang jangan ikut perangai malas aku ni tau.. hehh..




Aku buat dua jenis kek iaitu satu kek butter tapi sengaja aku letak pewarna hijau dan satu lagi kek lemon. Kek lemon tu bukannya letak perahan lemonpun. Mana nak cekau buah lemon tu malam-malam buta camni.. Aku main tibai je guna emulco lemon.. 




Kedua-dua kek ni menggunakan resepi yang sama. Bezanya, satu letak pewarna dan esen vanila dan satu lagi letak emulco lemon.. Sonang gilo punyo kojo.. hahaha.. Kalau tengok dari rupa, macam menjadi je, kiranya macam pass la jugak.. Tapi tang rasa tu aku tak berani nak cakap la.. huhuhu...




Dulu pernah gak buat kek ni.. Rupa masa mula-mula tu nampak cantik je.. Lepas tu bila makan, bantat sudaaaa... kehkehkeh... Entah apa yang tak kena, tak tau la.. Padahal resepi dok sama je macam biasa.. Mungkin terkurang ataupun terlebih putar agaknya.. Nasib baik la habis jugak dorang makan.. hehehe..


p/s: Tak potong lagi kek ni... Tak tau samada bantat ataupun tidak.. Harap-harap okay la.. Kalau bantat lagi, harus la aku makan perli lagi.. ehehh..

6 Tukang Tembak:

Cik Kamoo said...

nampak mcm sedap je yg warna ijo tu...

Fariq Jalil said...

ok2.. potong separuh anta kat umah sy cepat, biar sy tlg rasakan..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa rajin uoll...terliur saya...

ibundo said...

azz, nampak gobu yo azz. kiro okay dah tu. Dah potong ko bolum..

ckLah @xiiinam said...

Yang penting...aroma harum masa membakarnya tu! Wangiiii...

Ummiarissa Mahdi said...

saya pun dah lama tak membuat kek...sibuk sangat dengan jaga budak..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »