Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, May 18, 2013

Rimas sungguh...!!!

Assalamualaikum...

Rimas sungguh...!!!

Youtube sekarang ni entah apa-apa je, kan..
Dah la ada iklan yang keluar..
Nak kena tunggu dulu beberapa saat baru boleh tengok video yang kita nak tengok tu..


Pastu, ada pulak keluar benda alah macam dalam gambar kat bawah ni haa...
Nak kena pilih dulu... 
Pastu klik...
I don't want to use my full name la sengalllllllll....




Lepas klik yang tadi tu, keluar pulak benda alah kat bawah ni haa..
Memang sengal betul laa...
Rimas sungguh..!!!
Rimas serimas-rimasnya..
Buang masa, okay...
Huhuhu.....




Mana-manapun ada iklan.. Kat group masakanpun ada iklan jual mekap la, jual baju la, dan bla bla bla..  Mula-mula sikit je iklan yang keluar.. Lama-lama makin banyak.. Bosan pulak jadinya.. Rimas..!!! 


p/s: Kalau iklan barangan yang berkaitan dengan masakan tu takpe la jugak.. Iklan pasal periuk belanga ke, acuan biskut ke, bahan-bahan nak buat kek/biskut dan sebagainya ke.. Boleh jugak aku menempel sekali.. kehkehkeh...

2 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Iklan kat youtube tu.. (-_-)

Diorang ambik masa saya bbrapa saat sblm dpt dgr lagu peberet saya..tu baru satu lagu, dah bnyk2 lagu, pastu suma ada iklan?huhu

Ummiarissa Mahdi said...

nasib baik internet saya slow..jadi dah lama tak dapat tengok you tube huhuhuhu

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »