Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, May 16, 2013

Tanya sama pokok...

Assalamualaikum..

Tanya sama pokok...


Ada masanya rasa semacam je bila tiada siapa yang sudi menjawab pertanyaan tentang satu-satu benda tu.. Terfikir dalam hati, dalam ramai-ramai tu, takkan la takde seorangpun yang boleh tolong jawab.. Ataupun tak boleh ke dorang tolong tanyakan perihal perkara tersebut dengan kawan-kawan dorang.. 


Korang pernah tak rasa macam ni..? Benda macam ni pernah tak jadi kat korang..? Abaikan sahaja jika tak pernah berlaku.. Tak perlu nak pening kepala dok pikiaq..




'Kalau'lah pokok tu boleh bercakap, dah lama dah aku tanya kat pokok-pokok tu semua.. Namun apakan daya, pokok boleh bercakap bila tiba masanya nanti.. Sebab itulah tidak digalakkan menggunakan perkataan 'kalau' ni.. huhuhu..





Oh ya, mungkin aku bukannya siapa-siapa pada mereka, kan.. So, haruslah sedar diri.. Ataupun mungkin mereka tidak punya masa untuk melayan pertanyaan yang mungkin tiada kepentingan langsung.. So, haruslah muhasabah diri.. Fikir positif aje la walaupun ada sedikit rasa kecewa.. 


Cuba lagi tanya kat atok google.. Mungkin masa tanya kali pertama, kedua, ketiga dan kesepuluh tu, atok google tengah syok bermimpi.. Mungkin pertanyaan kali kesebelas tu atok google dah tersedar dan ada jawapannya, kan... ehehh.. Jangan putus asa ya.. Teruskan berusaha dan bersabar.. hehh...


p/s: Apa gunanya listing yang panjang berjela jika satupun takde respon..? Tanya saja pada pokok, pasti ada jawapannya... kehkehkeh...

1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Ala..comey je la kak azz ni,hehehe. Ada la tu terkecik hati..jgn2, dgn saya,hehhehe

Pernah kak..pernah jadi benda ni kat saya.

Bak kata akk, muhasabah diri.. :)
Kita tak boleh harapkan listing semata, mungkin lebihkan lagi usaha dalam bertanya.. ^_^

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »