Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 11, 2013

Berpeluh sudah... hehh...

Assalamualaikum...

Berpeluh sudah... hehh...


Dah berzaman aku tak bersihkan kawasan pokok bunga ros ni.. Sian pokok tu.. Dah penuh dengan rumput dah.. huhuhu... 


Sebenarnya takde mood nak kemaskan semua ni.. Sebabnya ialah, rumput dah panjang, banyak semut api yang merah tu, sakit wooo kalau kena ketip, pastu banyak taik kucing dan sebab paling utama ialah MALAS.. kehkehkeh.... Bila dah malas, apapun tak jadi.. ahaaa... 


Entah angin apa yang melanda, pagi ni aku ter-ada pulak mood nak kemaskan sikit kawasan kecil ni haa.. Pecah rekod tu... hikhikhik...


Jangan ada anak ular main nyorok-nyorok kat sini dah laa.. Tadi jumpa anak lipan...


Sakitnya mata... huhuhu...


Hampir siap.. Fuuhhh....!!! Menceceh-ceceh peluh keluar jat jendol... Kat ketiak jangan cakap la, kan.. Faham sendiri sudah lahh... hahaha...


Kerja mencabut rumput ditemani oleh si Utih ini... Hamboihhh... Bukan main lagi dia berjemur.. Nak lawan omputih ke... hehh...



Ahh, seronoknya jadi boss... huahuahua...


Dah siap dah.. Kan sedap mata memandang.. Kononnya laa.. ahahaaaa...


Siap sebelah je.. Yang sebelah lagi tu penuh dengan anak keembong dengan anak pokok apa entah, yang kaler purple dengan putih tu..


p/s: Akak sebelah rumahpun sapu laman rumah dia.. So, boleh la sembang-sembang sekejap.. Tanya dia macam mana nak dapatkan kulit kuih ketayap yang cantik.. Dia kata letak telur lepas tu blender je semua bahan tu.. Dah dapat satu tips.. ngeeeeee.....

3 Tukang Tembak:

Angah said...

ada jugak laman yang nak dibersihkan ye dak? angah ni nyapu dalam rumah je la...laman pun tarak

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Aiseh, utih mmg mengalahkan omputih,hahahah, gaya cam org beso, baring je ya.

Kan best sya duk lagi kat rumah lama..ada tanah, bleh merumput, tnam pokok bunga..

Acik Erna said...

azz..tang kuih ketayap tu lamo dah akak buek camtu,,semuo e main blend yo..roti jalo pun cam tu yo azz..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »