Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Kata bukan sebarang kata..

Buat BAIK dapat PAHALA.. Buat JAHAT dapat DOSA.. PILIHAN ada di tangan kita..

Thursday, June 20, 2013

Cara nak kilatkan periuk aluminium..

Assalamualaikum...

Cara nak kilatkan periuk aluminium..


Mari tengok turutan gambar kat bawah ni..


Periuk sebelum dikilatkan.. Jika ada tanda-tanda hitam, kena la sental dulu..


Tenyeh lebihan sabun mandi yang tidak diperlukan. Aku guna sabun dettol sebab itu sabun mandi kat rumah aku..


Lepas tu, tenyeh pulak dengan penggosok periuk.. Sebaiknya gunakan penggosok periuk yang halus tu untuk mengelakkan periuk bercalar kasar..


Tadaaa....!! Dah berkilat dah.. Boleh buat cermin muka... hehehe..


p/s: Tenyeh sabun mandi kat bahagian luar periuk je tau.. Jangan pulak pergi tenyeh kat bahagian dalam periuk tu. Kang lain pulak rasa gulai ayam tu.. hehehe..

2 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

Azz tau dah ni he he..maso rajin dulu nemang kilat piok kek rumah.abih sabun lux tak dapek buek mandi.buek sontal piok..kasut sekolah..setokin..baju sekolah..sumo pakai sabun mandi..kot tak tak do rupo baju

nor laila said...

as salam....i follow u..follow me back ok..

Next Post Previous Post Home