Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, June 9, 2013

Jejak malaun... gggrrr....

Assalamualaikum...

Jejak malaun... gggrrr....


Aku tak tau la siapa punya jejak ni.. Jejak ni macam besar je.. Nak kata jejak 'budak-budak' kat rumah ni, tapak kaki dorang semuanya kecil dan comel je.. hahaha..


Aku tak pernah pulak nampak kucing kat rumah ni panjat kereta ni.. Kalau dorang dok asah kuku kat tayar tu, pernah la aku nampak dan terus je aku gertak dorang.. hehe.. Ni kesan macam kucing tu tidur kat atas kereta tu je.. Kucing aku kalau bab tidur ni agak memilih sikit. Takde nya dorang nak tidur merata-rata.. Baik dorang tidur kat kusyen kat beranda tu.. Apa hal pulak nak sakitkan badan tidur atas besi yang keras tu..




Aku rasa ni mesti kucing orang lain punya kerja ni.. Kucing jantan yang besar tu agaknya.. Dia memang selalu memekak datang sini.. Hari-hari menempel kat sini.. Geram je..




p/s: Kereta baru setahun jagung tapi dia punya calar dah macam rupa sepuluh tahun.. hohoho..

3 Tukang Tembak:

Teena Tna said...

Abis lahh.. Nie bercalar atau kesan tapak kaki?

Acik Erna said...

Selimt an keto tu azz he he tapi x rajin kan

Tinta Lana said...

Saya rasa, better kot, kereta baru setahun jagung, tapi calar banyak. erhh, tpi ni calar sbb kucing kan,hik3

Keta abah saya, dah dkt 6 thn, jarang calar, dah, jarang guna. Bila gi servis, pkerjanya pun terkejut..dah 6 thn, tpi brapa puloh ribu km je keta tu baru pergi,hehehe. Dua hari skli, kompen abah basuh sndiri.. mmg nampak baru je keta,ekekeke

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »