Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, August 20, 2013

Approval..

Assalamualaikum...

Approval..


Sekarang makin ramai blogger yang set-kan ruang komen kat blog mereka.. Kalau dulu lepas je tekan enter, terus komen tu published dan masing-masing senget bibir bila dah selesai menjalankan tugas... hehh.. Tapi kini kena tunggu tuan punya blog tu approved dulu komen tu, baru la komen tu boleh keluar..




p/s: Apa yang membuatkan berlakunya pertukaran setting kat ruang komen itu..? Meh la kongsi pendapat untuk kebaikan sesama blogger.. hehh..




1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Woww, entry ini membuatkn saya rasa nak tulis juga tntgnya.

Akak pun tahu kan status saya..dari tak guna (lama jugak kan saya buat) terus kepada guna sistem approval ni.

Awal2 saya guna approval, saya kekok sbnrnya. Sebab saya jenis suka simple kan kerja saya. Jadi bila buat approval ni, nak kena cek emel, pastu publish. Satu keja la plak.

Tapi, smpai satu hari tu..saya dpt dua komen yg berbaur l*cah dri org yg sma, saya rasa sgt2 terancam, rasa blog saya terancam,haha. Saya tak suka blog saya jadi bahan org cari benda2 tak elok. Start dari situ la saya buat pilihan utk approval comment.

Tapi jujurnya, saya lagi suka komen tu terus publish. Senang, terus direct baca. Satu lgi, sejak saya guna sistem approval ni kak, lagi banyak spam yg saya dapat T__T

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)