Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, August 17, 2013

Sana Menanti, Sini Merindu...

Assalamualaikum...

Sana Menanti, Sini Merindu...


Novel ni boleh dijadikan drama sebab jalan ceritanya banyak tertumpu kepada kehidupan masyarakat Melayu kita yang dikelilingi dengan rasa cemburu, dendam, menggoda, baran, tamak haloba, hasad dengki, main bomoh dan sebagainya..


Kisah mak mertua yang iri hati dengan menantu sendiri, kisah kakak ipar yang pandai bermuka-muka, kisah biras yang biang dan suka memeras ugut, juga kisah suami yang terlalu cemburu gara-gara terlalu sayangkan isteri sampai tak yakin dengan kejujuran dan kesetiaan si isteri..


Sana Menanti, Sini Merindu oleh Juriah Ishak..


Geram dengan watak heroin (Sharina) yang terlalu penyabar dan terlalu menyimpan rasa walaupun mentalnya sering didera oleh keluarga mertuanya..


Sikap metuanya lagi teruk sampaikan gelang emas yang Sharina pakaipun dia mintak. Alasannya, duit beli gelang tu duit anak dia.. Yang Sharina ni pulak, disebabkan malas nak bertekak dan bermasam muka, turutkan aje kehendak mak mertuanya yang sombong dan tamak tu.. 



Hampir habis barang kemas yang ada Sharina pajak demi untuk menunaikan kehendak melampau mak mertuanya, kakak iparnya dan suami kakak iparnya yang kaki judi, kali joli dan kaki perempuan.. Malahan, Sharina terpaksa membuat pinjaman kat bank kerana tidak cukup duit untuk diberikan pada mereka semua..


Namun disebabkan rasa cinta dan sayangnya pada si suami, Sharina masih mampu bersabar dan bertahan.. Segala apa yang diperlakukan kepadanya, disimpan rapi dari pengetahuan suaminya.. Sedikitpun dia tidak memburukkan keluarga suaminya itu..


Namun, sampai bilakah segala rahsia yang Sharina simpan dari pengetahuan suaminya kekal sebagai rahsia..? Mampukah Sharina terus bertahan dengan sikap melampaui batasan keluarga suaminya itu..? 



p/s: Nak tau lebih lanjut, seperti biasa, beli dan baca sendiri la ya.. 

1 Tukang Tembak:

Dewi Asmara said...

Terima Kasih kerana sudi membaca dan mempromosi novel saya...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »