Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 3, 2013

Cara nak siang ayam..

Assalamualaikum...

Cara nak siang ayam.. 


Meh belajar cara nak siang seekor ayam.. Jangan pandai cedok gulai  ayam dalam periuk je.. Harga ayam sebelum dan selepas disiang berbeza.. Jika siang sendiri, dapat la jimat sikit.. Itu untuk sekor ayam... Kalau hari-hari makan ayam, hari-hari beli sekor ayam, dah berapa boleh jimat..? Kita memang tak nampak penjimatan kat situ sebab kita tak praktikkan diri untuk berjimat.. Yang kita tau, nak senang je. Nak jimat masa. Konon...


Alasan kita, takde masa nak siang ayam tu semua.. Balik kerja dah penat.. Yang tak bekerjapun penat jugak.. Penat layan game, penat layan novel, penat layan anak, penat layan suami, penat layan fb, penat membebel kat twitter dan penat macam-macam la.. hehh..












Lebih kurang sama je dengan cara aku.. Cuma ada beza masa last sekali tu.. Selebihnya boleh la rujuk kat sini... hehh... Banyak sangat gambar.. heee...


Bukannya susah manapun nak siang ayam daging ni sebab tulang dia lembut.. Lagipun ayam tu dah takde bulu.. Lain la macam zaman dulu kala.. Nak makan ayam, kena kejar dulu ayam tu.. Pastu tangkap dan sembelih.. Pastu kena tebuk leher dan bawah perut nak keluarkan isi kat dalam tu.. Pastu kena rendam dengan air panas supaya nanti senang nak cabut bulu.. Rendam tu kira macam celur la... Ishhh...


Lepas dah siap semua kerja tu, tengok la jari jemari.. Konpem kecut habis sebab lama berendam dengan air.. Pinggang jangan cakap la.. Meletop habis.. *pengalaman aku... hehh...


p/s: Ada cara berjimat tapi tak nak guna.. Lepas tu dok bising-bising kata harga mahal.. hehh...

2 Tukang Tembak:

Irfa said...

masa anak dara dulu paling tak suka siang ayam,mmg kecut abis jari jemari ku.huhu..skrg lagi senang,beli ayam siap rekues potong 4.potong 18 ke.
hehe

Angah said...

huhu....angah siang ayam, sebab selalu beli part peha aje...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »