Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, September 9, 2013

Produk terlaris...

Assalamualaikum...

Produk terlaris...


Antara produk terlaris untuk masa kini ialah:

  • Produk untuk menguruskan badan...
  • Produk untuk pemutihan...
  • Produk untuk awet muda...
  • Produk untuk kuat beraksi..

Dan pelbagai lagi produk dengan pelbagai nama dan jenama.. Kadang-kadang naik takut pulak aku menengoknya.. Betul ke takde kesan sampingan..? Aku tak berani nak ambil risiko. Takut organ kat dalam badan ni tak boleh nak bekerjasama...


Aku takde la nak makan produk sebegini.. Paling tidakpun aku beli krim panas yang kononnya boleh kuruskan badan atau buang lemak kat badan.. Mula-mula guna okay la, macam ada perubahan.. Macam la.. Lama-lama lepas tu macam takde apa-apa perubahan dah.. Dah tak jalan dah agaknya.. Ke, kena up lagi tahap kepanasan krim tu... ehehhh..


Sekarang ni ada pulak produk untuk putihkan ketiak sampai siap tayang gambar ketiak hitam berkarat kat fb.. Konon-kononnya lepas guna produk tu, ketiak akan bersih seperti sediakala... 


p/s: Kang tak pasal-pasal ketiak lagi putih dari gigi.. Camno tu... hehehehe....

3 Tukang Tembak:

Shark Kay said...

Skarang bnyk produk ciplak.
So mmg perlu risau le kalu nk pkai.
Jgn terlalu berharap pd produk.
Tkut nnti mkan diri.

Norhazlina Mohd. Zaki said...

Tudiaa...gila putih...bila fikir balik kat mna logiknya kalau kita dah asal2 mud tone...hehehee..tetiba nak putih..kalau cerah sket tu oklaa..
Itupun ramai percaya...sebab masing-masing nak cantik gebuss...

Ada produk kat pasarn tanpa kelulusan kkm...dan ada pelanggan yg dah trpaksa jalani rawatan hemodialisis akibat produk tak bertaggungjwab nih...kesian tau...

x0x0 ^_^

trah zain said...

kat ruang iklan sstgh blog, mcm2 produk ada, hebat dorang berbisnes,,, smlm ckp kt member, jgn pakai brg yg jenama dy xfamiliar, tkt kena tipu...kan2? (^___^)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »