Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, October 24, 2013

Apabila kebosanan melanda, sardin roll menjadi mangsa.. hehh...

Assalamualaikum...

Apabila kebosanan melanda, sardin roll menjadi mangsa.. hehh...


Bosan..?? Jangan panik..!! Apa kata kita selongkar dapur kita tu dan tengok apa yang ada.. Aku dah selongkar dah dapur aku.. Dan akhirnya, aku berjaya membuat sardin roll.. Sepatutnya sardin roll ni bentuk dia empat segi dan dibakar dalam oven, tapi aku malas nak buat bentuk empat segi tu dan malas jugak nak guna oven besar tu.. So, jadilah sardin roll versi goreng.. hehh.. Nak kata karipap pun boleh jugak la.. haha..


Jom tengok bahan-bahan yang aku jumpa.. Jumpa la sangat, kan... kehkehkeh... 




















Adunan doh kena simpan dalam bekas bertutup bagi mengelakkan doh tu mengeras terkena angin kipas angin dan sebagainya.. Bila doh keras, nanti susah nak canai.. Lagipun doh ni jenis mantul.. Mantul tu macam dia tak mengikut masa kita canai dia.. Kita canaikan doh tu tapi doh tu tak memeri. Doh tu tak mau mengembang.. Macam tu la lebih kurang.. Macam elastik gitu.. haaaa...


p/s: Seperti biasa, resepi ada kat dalam blog dapo aku tu..  Sudi-sudikan la menjenguk ya.. Terima kasih.. :)

3 Tukang Tembak:

Yunus Badawi said...

Sardin cap ayam tu mahal tu …. huhu

Hana Syed said...

Rajinnye buat karipap..baru saya tau cara mudah kelim karipap..hehe

Ummialyaanas said...

sy sgt xgheti wat karipap..hehe..
makan je suke...tgk ni mcm xcomplicated je..blh salin resepi nnti..

*salam kenal*

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »