Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 14, 2013

Ada hikmahnya memasang widget LTF ni... ahahh...

Assalamualaikum...

Ada hikmahnya memasang widget LTF ni... ahahh...


Aku memang selalu memantau laluan trafik yang masuk kat blog aku ni.. Bukan apa, nak jugak tau apa yang dicari hinggakan tersesat sampai ke sini.. hehh...


Selain daripada itu, ianya sedikit sebanyak menyedarkan aku tentang beberapa perkara.. Entry dah lama, kadang-kadang kita dah lupa ianya berkisah tentang apa.. Jadi, jika ada entry yang kita rasa macam isshhhh je, boleh la kita tarik balik semula entry tersebut dan simpan dalam draft.. hahaha.. Ye la, masa tulis entry tu mungkin kita tak fikir panjang, ataupun mungkin kita nak lepaskan geram.. Tapi bila kita dah sejuk, kita lupa nak 'sorok' balik entry tadi.. huhuhu..


LTF = Live Traffic Feed


Macam trafik yang masuk hari ni.. Aku tengok balik entry berkenaan apa.. Dan secara tak langsung, aku ternampak satu kesalahan ejaan kat dalam entry aku tu.. Aku ni kalau bab menulis memang tersangat berhati-hati, takut salah ejaan.. Maklumlah BM aku dulu dapat A+.. ahakk.. Tapi dalam berhati-hati tu, tersalah eja jugak.. Terkeluar jugak ejaan yang lain daripada lain.. Maafkan saya cikgu.. heeeee....


Aku dah betulkan dah ejaan yang salah tu... Ada ke nak tulis terjelepok tapi yang ditulis adalah terjepelok.. Merosak bahasa sungguh... hahahaha... Serius, aku memang tak perasan akan kesalahan ejaan ni.. Aduhaii... Mujurlah ada widget Live Traffic Feed (LTF) ni.. Dapat jugak aku kesan dan perbaiki kesalahan yang ada..


p/s: Aku sangat berbesar hati jika ada orang yang sudi menegur kesalahan ejaan kat entry aku.. Itu bermakna bahawa orang itu sayangkan bahasa kebangsaan kita.. Tapi ada jugak orang yang tak suka bila kita tegur kesalahan ejaan dia.. Hmmmm je laa.. hehhh...

3 Tukang Tembak:

Shark Kay said...

owh..
baru tahu kegunaan widget nie..
nk letak kt blog shark rasanya dh xdek tempat :(

Wak Gelas said...

sekunk org baca blog pon dh mcm tulis sms jeer., sumer nk cepatt makk.,ahHKs

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

hehehe, saya pun alert dengan bahasa juga. Walaupun kadang2 bercampur aduk bahasa singkatan dgn bahasa inggeris.

Tegurlah saya juga kak..ada sekali, nak tulis caj sbnrnya. Tapi tertaip cas. Caj kan untuk harga. Cas..aaa..cas elektrik,hehe. Mujur ada yg bagitahu.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »