Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, November 23, 2013

Main masak-masak jom.. :D

Assalamualaikum...

Main masak-masak jom.. :D


Aku baru je selesai main masak-masak.. Mula dari pagi tadi dok sediakan bahan untuk buat roti.. Lepas tu telur ayam takde stok la pulak.. Mintak tolong kat abang belikan.. Pukul duabelas lebih baru dia balik sebab adik hantar cuci kereta kat kedai.. Adoii.. Jenuh menunggu..


Lepas je dapat telur ayam tu, terus je adun roti ni.. Kali ni adun guna tangan je.. Takde nak guna mesin besar tu.. Kali ni jugak guna resepi yang lain, bukannya resepi yang selalu aku gunakan..






Sementara tunggu roti tu naik, aku adun pulak muffin pisang coklat ni.. Adik aku dari hari tu lagi dok suruh buat muffin.. Kesian pulak kat dia.. So, aku tibai je la pisang apa yang ada.. Pastu guna resepi yang pestaim aku gunakan.. Mujurlah menjadi jugak.. Resepi muffin tu suruh kukus tapi aku bakar je sebab dah alang-alang bukak oven letrik ni.. Kiranya bakar sekali harung dengan roti tu la.. Malas nak keluarkan pengukus.. hehh..





Roti ni pulak aku pakai main cekut je dengan jari.. Takde dah nak main timbang-timbang berapa gram seketul.. Pastu aku buat kecik-kecik sikit saiz dia sebab memang anak-anak buah suka makan mini pizza ni.. Aku siap letak cheese mozarella lagi.. Mana la dorang tak suka.. Ada jugak yang tak suka makan mini pizza ni sebab ada sayur.. So, aku buatkan roti sosej sikit untuk dorang..



Yang bulat-bulat tu aku isikan dengan inti kuih ketayap.. Aku buat empat ketul tu je.. Saja la nak test.. Sedap la pulak.. hehe..


Alhamdulillah... Sekejap je dah habis.. Akupun dah kepenatan.. Lama berdiri buat kerja.. 






p/s: Okay, ni je nak kongsi cerita.. 

7 Tukang Tembak:

Ena's Stories said...

Nmpk mcm sedap je...ptg2 camni mkn sdap tu..

Azim Aris said...

emmm nmpak sedap...yummy...
jom xchange list wif my blog :
Azim Aris

Tak Mungkin Benar

Muhasabah

follow ya :)

Umie Jazz said...

Assalamualaikum...amboi rajinnyer cik Azz smpai dua menu skali...

Tinta Lana said...

Salam.

Ni bukan main2 masak, ni menggiurkan,hahaha

#Kak..sikit je pun dpt cpuv nya..baru nak merasa kak,huhu. Menanti juga, baru2 ni je dapat. Alhamdulillah..

norherianiey hemi said...

Sedap nye kak

Tinta Lana said...

Salam.

Akak..tanjat gegirl sya akak shout kat shoutbox tu,hahaha

Angah said...

ni baru main-main dah nampak sedap...nak sikit...eheh..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »