Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 21, 2013

Oh my pegaga.. :D

Assalamualaikum...

Oh my pegaga.. :D


Baru la nampak keujudan pokok pegaga ni.. Sebelum ni dia terlindung dek pokok bunga kertas yang disusun di sekeliling bulatan tu.. Kelmarin aku baru kemaskan kawasan ni.. Aku punggah dan susun balik pasu-pasu bunga tu.. Takde la semak sangat mata memandang.. 


Lepas ni boleh la bentang tikar kat sini.. Boleh piknik dengan anak-anak buah.. hehehe.. 







Anak-anak buah suka main kat buaian tu.. Lepas tu dorang suka main masak-masak.. Ada harapan la pegaga ni menjadi mangsa kutilan jari dorang.. Benda dah ada depan mata.. Senang pulak nak capai.. Kutil je laa, kan.... ahaha...


Dia ni pun bukan boleh percaya sangat... Dia perhati je dari jauh pokok pegaga tu.. Silap haribulan, dia menyorok pulak kat dalam rimbunan pegaga tu.. ahahh...


p/s: Banyak khasiat daun pegaga ni.. Tapi biasa la, bila dah ada depan mata, ianya seperti tidak dihargai.. hehh.. 

2 Tukang Tembak:

Angah said...

amboi.. pandainye berposing dak meow ni...

Tinta Lana said...

Salam.

Sungguh..saya suka sangat tengok gmbr pokok bunga, daun2 hijau camni.. rasa segar mata ni >_<

Sihat2 pegaganya..mak saya kak, pernah buat ayor pegaga, minum..huh, rasa dia,hahaha

Kucing akak..comel2 la.. ^_^ nak je aku gomol2,hahaha

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »