Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 12, 2013

Ohh my bougainvillea.. :D

Assalamualaikum...

Ohh my bougainvillea.. :D


Ni antara koleksi bunga kertas atau bougainvillea yang ada kat rumah aku.. Banyak lagi tapi cukuplah ni je yang masuk dalam blog aku ni.. hehh... Aku suka bunga kertas ni sebab bunga ni tahan lasak.. Lagi panas, lagi bunga dia cantik keluar.. Cuma bila angin kuat dan hujan turun, bunga dia jauh melayang ke rumah jiran.. Jiranpun tak boleh la nak bising-bising sebab kat sini, semua rumah banyak tanam pokok bunga kertas aka bougainvillea ni..














Di villa indah ini..
Pernah menjadi saksi..
Temasya yang gemilang suasana meriah..
Termetri dihatiku kau yang memiliki kehebatannya di malam itu..

Bila-bila menyepi kenanganpun bertamu..
Wajahmu menikam memperlahankan waktu..
Akupun hilang arah..
Kerna di sini bermula cintaku padamu..

Akukah yang keseorangan..
Ditimpa percintaan..
Janji manisnya..
Yang mendera..

Berikan kesempatan..
Bukannya hukuman..
Akan kupastikan..
Cinta ini..

Andai dibiarkan ia usang..
Diterangi malap pula..
Akan tinggal bayang kekosongan..
Terserahlah kepadamu..

Atau ku biarkan ia usang..
Ditemani unggas malam..
Tinggal tiap kenangan tenggelam..
Bersamamu selama-lamanya..


Penyeri mata.. Penyegar minda... Tak payah nak lari jauh-jauh.. hehh...


p/s: If you feel lost, disappointed, hesitant, or weak, return to yourself, to who you are, here and now and when you get there, you will discover yourself, like a lotus flower in full bloom, even in a muddy pond, beautiful and strong - Masaru Emoto

2 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Kak azz..terasa ber-bougainveillea entry kak,hik3. Penuh kata2 puitis gitu,hahaha

Eloknya dia berbunga2.. banyak pulak tu warna yang ada.. ^^

Angah said...

owhhh very de colourful...cantiknye...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »