Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, November 3, 2013

Pick and drop...

Assalamualaikum...

Pick and drop....


Masa suka, jauh macam manapun, sanggup pergi jemput.. Penat macam mana sekalipun tak mengapa.. Katanya, "I'll pick you there, baby/honey/sayang..."


Bila suka bertukar menjadi benci, walau berselisih bahupun buat tak nampak je.. Perjalanan yang cuma ambil masa lima belas minit dikatanya menyusahkan orang.. Tak boleh nak cakap banyak.. Katanya, "don't talk to much or I'll drop you here...!!"


Moral of the story, jangan terlalu menaruh harapan dan bergantung harap kepada orang lain.. Or else diri sendiri yang akan kecewa.. Belajarlah hidup dalam serba kekurangan.. Belajarlah naik kenderaan awam.. hehhh... 


p/s: Don't cry because it's over, smile because it happened - Dr. Seuss


1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Ayat last tu..kelakor plak aihh, hehehe, belajarlah naik kenderaan awm. Betul, lagi2 duduk dibandar. Amatlah rugi, duk kolumpo misalnya, tpi tak reti naik bas, monorail smua tu.

Masa mula2 berkasih, macamtulah, subuh2 suh dtg ambil pun, sanggup. Serba sanggup org kata.

Bila dah tak suka, banyak pula cerita buruk dibawa..

Mak saya selalu juga nasihatkan saya, bila 'berkawan' ni, tak payah over..jgn suma benda lagi2 ttg hal keluarga kita nak bercerita dgn si dia. Jgn juga sekat pergaulan kita..mksd sya, bila dgn dia, snggup tak kawan dgn org lain..konon setia..cehhh.

Kenapa saya citer dgn akk suma ni ya?hehehe. Rindu kat kak azz..hehe.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »