Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, December 4, 2013

Akhir Disember ini...

Assalamualaikum..

Akhir Disember ini...


Akan datang akhir Disember ini..
Desir angin yang memutih di padang-padang..
Sesaat kita mendengar risau..
Di sebalik rongga waktu..
 Yang berhemburan di jendela...


Akan datang akhir Disember..
Risik bulan yang mengabur..
Di hutan-hutan seakan gelisah..
Di tangan kita..


Akan datang akhir Disember ini..
Senja pulang desir bisik..
Dan angin petang berhemburan..
Bagai rindu musim hujan..
Lepas udara malam yang kelam..


Dan sesaat itu juga kita mendengar kacau..
Menyiapkan unggun mimpi dikaca peraduan..


Akan datang akhir Disember ini..
Bulan di ranting pohonan..
Dan angin yang berdesir dalam nafas malam..
Mengalir antara bayang dan sepi..
Sementara menunggu lebur jaga diri..


Disember kali ni didatangi dengan berita banjir teruk yang melanda Pahang hingga ada jambatan yang runtuh, juga banjir di beberapa negeri yang lain.. Aku turut simpati bila ada seorang rakan fb, seorang ibu pulak tu, yang terpaksa meredah air separas pinggang untuk pergi ke dewan awam mencari perlindungan kerana bantuan tidak datang.. Ya la, bila banyak kawasan yang dilanda musibah, mungkin kelewatan bantuan itu tidak dapat dielakkan.. Moga Allah terus melindungi para mangsa yang terlibat.. Bersabar la dengan dugaan hebat ini.. 


Risau jugak ni sebab Johorpun banjir.. Selalunya tempat abang long aku kat Batu Pahat dengan tempat kakak aku kat Labis tu yang kena... Mudah-mudahan banjir kali ni tak sampai kena pindah randah laa...


p/s: Tak sempat nak tunggu akhir Disember.. Masuk awal Disember je dah banjir dah.. Kun fayakun..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »