Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, December 17, 2013

Buat roti terlupa sukatan tepung.. hahaha..

Assalamualaikum...

Buat roti terlupa sukatan tepung.. hahaha..


Dok uli roti guna mixer serbaguna jenama Falcon yang dah berzaman beli tapi cuma pernah guna sekali je.. Bila nak on suis untuk uli doh, asyik la tertekan suis untuk keluarkan doh.. Apa lagi, keluar la tepung tu ikut lubang acuan kat depan tu.. hahaha..


Ni dah siap basuh dah..


Lepas tu, doh lembik semedang.. Dah tambah tepungpun masih lembik.. Akupun tak ingat samada sukatan tepung tu cukup ataupun kurang 1 cawan.. Masa dok buat bulat-bulat tu, doh tu melekit sikit kat jari tapi aku sapu tapak tangan dengan tepung.. Lepas tu balun je la buat.. Jadi ke, tak jadi ke roti aku tu, makan aje laa.. Kalau roti tu keras kedengkung, kita cicah je dengan milo.. muahahahaha... tettttt..


Dan ni la dia hasil roti yang tak ingat sukatan tepung gandumnya tu.. Ajaibnya walaupun roti ni tak tinggi dia punya naik, tapi isi dia lembut dan gebu.. Ringan je roti tu.. Alhamdulillah, dengan izin Allah, jadi jugak la roti aku ni.. hehe...


Semua letak atas mangkuk yang diletak dalam air.. Rumah aku banyak sangat semut.. Tak tau nak buat apa dah.. Kalau tak buat macam ni, alamatnya esok dorang buat sarang dalam roti tu.. huhuhu...


Yang ni roti kosong.. Aku letak gula pasir kat atas dia..



Yang ni aku letak oat...

Seketul dah kena ngappp... ahahh...


Ni aku letak inti kuih ketayap macam hari tu..

p/s: Boleh buat sarapan pagi nanti.. hehe..

1 Tukang Tembak:

Aziela said...

Akak tak pernahhh berani buat roti. Mesti hancur bancai jadinya.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »